štvrtok 9. januára 2014

Halo 2013



Informácie v tejto "ročenke" sú púhe neprikrášlené fakty. Snažil som sa do nej zahrnúť všetko podstatné, čo sa v roku 2013 vo svete Halo stalo. Informácie sú doplnené aj o niekoľko udalostí v našej komunite. Ako zdroj skvelo poslúžil web Stosedemnásť a internet :)


Január


  • Halo 4 odštartovalo rok 2013 s hromadou ocenení, fantastickými predajmi a vysokými hodnoteniami v médiách. Návrat Master Chiefa a pokračovanie príbehu z Halo 3 vyšiel na jednotku. Technicky sa Halo 4 radí medzi najlepšie vyzerajúce a znejúce hry súčasnej generácie konzol.

  • 343i predstavuje novinku v podobe epizodického herného obsahu s názvom Spartan Ops, ktorý každý týždeň priniesol 5 nových misií spolu so špičkovou príbehovou animáciou. Samotné misie predstavovali kombináciu firefightu s príbehovými misiami, no rýchlo sa ukázalo, že misie sú po dizajnérskej stránke repetívne a bez zaujímavejšieho nápadu.

  • Multiplayer Halo 4 sa teší populácii okolo 150 tisíc hráčov čo je oproti 400 v novembri 2012 keď hra vyšla citeľný, ikeď pochopiteľný pokles. V Xbox Live Activity sa však nachádza vysoko na druhom mieste hneď za Black Ops 2. Nadšenie z nového multiplayeru je stále veľké, no nespokojní sú hlavne PRO hráči, ktorým sa nepáči niektoré mechanizmy v hre a nemožnosť dostatočne upraviť nastavenia v custom hrách. To podporuje aj fakt, že MLG po turnaji v októbri 2011 oficiálne potvrdilo, že s Halo končí.

  • V januári sa takisto objavuje aj prvý z ohlásenej série map packov s názvom Crimson. Prináša tri veľké mapy ktoré príliš neohurujú a zožínajú prevažne negatívne ohlasy.

  • Microsoft v polovici januára ohlasuje, že online podpora pre Halo 2 PC skončí o mesiac 15. februára. Fanúšikovia sú smutní, no priemerná populácia 20 hráčov denne je nevyvrátiteľný argument.

  • Do matchmakingu sa konečne dostávajú žiadané Forge mapy (hlavne mapy malých rozmerov) a takisto obľúbený mód komunity Grifball.

  • 343i ohlasuje CSR, Competive  Skill Rank, čo je rating skillu hráča ohodnotený číslom  od 1 do 50, podobne ako tomu bolo v Halo 3. Hráči takmer ronia slzy od šťastia a to napriek tomu, že CSR bude viditeľný iba na webe a nie v hre. Konkrétny dátum spustenia CSR ohlásený nebol.

  • Bývalý Pro hráč Bravo MLG sa stáva zamestnancom 343i.

  • Vonku sa dostáva šiesta epizóda Spartan Ops. Prináša úplne nové a prepracované prostredia, lepší dizajn a lepší storytelling. 

Február


  • Počiatočné nadšenie z Halo 4 pomaly opadá hlavne kôli chýbajúcim, či nefunkčným featúram. Speedrunnerom sa nepáči chýbajúci theather v kampani, forgeri sa sťažujú na malé priestory a chýbajúci precise moving, a dostavuje sa frustrácia v infinity slayeri, ktorý trpí veľkou náhodnosťou a nedostatkom malých máp. Hráčom začína chýbať klasickejšia Halo zábava.

  • V xbox live activity Halo 4 klesá na štvrté miesto. Posúva sa pred neho Fifa a Minecraft. Populácia v multiplayeri znova znateľne klesá, drží sa na 70 tisíc.

  • Na Halo Pro scéne sa objavuje nová liga s názvom Arena Gaming League. Po stránke produkcie a finančných odmien sa z ďaleka nevyrovná už zabehnutej MLG kde Halo skončilo, no Halo pro hráči dostali znova miesto, kde sa môžu venovať súperení v Halo na vrcholovej úrovni. AGL má na rok 2013 naplánovaných neuveriteľných 10 veľkých eventov.

  • 343i reaguje na komunitu a postupne pridáva do hry playlisty, ktoré v hre chýbali. Vracia sa Free For All, Team Snipers a Team Doubles. Competive hráči dostávajú Team Throwdown, ktorý je striktne prispôsobený klasickému arénovému štýlu a stáva sa miestom pre pro hráčov, ktorý začínajú trénovať na prichádzajúce AGL eventy. Nastavenia pre Team Throwdovn spravuje Eric Ewitt aka Ghostayame, bývalý pro hráč z MLG.

  • Halo 4 dostáva prvý väčší update. Mimo menších fixov hráči jasajú vďaka nerfnutému boltshotu, ktorý v rukách kemperov ruinoval multiplayerový zážitok.

  • Vychádza už druhý map pack s názvom Majestic a je kvalitný. Obsahuje 3 slušné mapy menšej veľkosti a miniatúrny Skyline sa vďaka svojmu klasickému feelingu v momente sa zaradzuje medzi najobľúbenejšie Halo 4 mapy. Na rozdiel od prvého map packu ktorý malo na triku takmer neznáme Digital Extremes, o Majestic sa postaralo spoľahlivé Certain Affinity, ktoré pracovalo na Halo projektoch už od Halo 2.

  • Microsoft nakoniec neruší online podporu pre Halo 2. Servery sú stále online a dokonca stúpla populácia.

  • Vonku sa dostáva posledná epizóda Spartan Ops a ikeď išlo podľa názvu iba o prvú sériu, ďalšia podľa oficiálneho vyjadrenia 343i nie je vo vývoji. Podľa slov Franchise Directora Franka O´Connora má však príbeh Spartan Ops ďaleko od konca. 
Marec


  • 343i na Pax East nečakane ohlasuje Forge Island, darček pre všetkých náruživých forgerov. Mapa obsahuje 3 veľké ploché ostrovy, nové forge kúsky v rátane kamenných stien, stromov a zeleného pozadia pre tvorcom machinimy. Obsahuje oveľa konzistnejšiu paletu a mapy v ňom vytvorené pôsobia oveľa uhladenejšie a oveľa menej trpia poklesom fps. To najlepšie - forge Island je pre všetkých zdarma.

  • Vychádza volume 2 cenami ovešaného oficiálneho soundtracku k Halo 4, na ktorom pracoval Neil Davidge a Kazuma Jinnouchi. Dá sa zakúpiť iba digitálne a obsahuje skladby, ktoré sa nevošli na prvý album a to hlavne skladby zo Spartan Ops.

  • V Xbox Live activity Halo 4 drží 4. miesto.  Priemerná denna populácia v multiplayeri je 60 tisíc hráčov.

  • V československej komunite sa odohráva malý, no úspešný Elvisov Turnaj. Zúčastnilo sa 6 štvorčlenných teamov. Vo finále Tequila Masters (emzo51, Ajdam, JimmySullivan96, LAS7 EchoskY ) podľahli CZ SK Asskickers (MagorCZC, zurgut303, blaaziinek1, DanielSKpo
    )

  • Na Game Developer Conference 2013 vedie prednášku Josh Holmes, Creative Director z 343i. Komunita zúri, keď jeden z krokov 343i Holmes prezentuje ako snahu zprístupniť Halo širšiemu publiku. V slideshov pri tomto kroku používa obrázok Spartana na kolieskovom kresle. Neskôr sa Josh Holmes na Waypoint fóre ospravedlňuje a priznáva, že to prehnal.

  • Vychádza posledný diel forerunnerskej knižnej trilógie od Grega Beara s názvom Silentium. Kniha famóznym spôsobom završuje forerunnerskú ságu.
Apríl


  • Vychádza tretí Map Pack pre Halo 4 s názvom Castle. Obsahuje 3 väčšie mapy z ktorých hlavne Perdition a Daybreak sú veľmi kvalitné a dizajnom viac pripomínajú klasické Halo mapy.

  • Do matchmakingu sa dostáva dlho očakávaný CSR (Competive Skill Rank). Funguje slušne, no mnohým hráčom prekáža, že nieje vidno ingame. Do matchmakingu sa taktiež vracia veľmi obľúbený Multiteam.

  • Populácia v Halo 4 naďalej klesá. V XBox Live Activity klesá na 5. miesto. Predbieha ho rok starý Modern Warfare 3. Populácia sa pohybuje okolo 50 tísíc.

  • V československej komunite štartuje ambiciózny projekt SHL - Small Czechoslovak Halo League. Má ponúknuť súťaživým hráčom možnosť uplatniť sa a zároveň za to získať odmenu.
Máj


  • Pri odhalení Xboy One konzoly Microsoft ohlasuje Halo serál, ktorý bude produkovať samotný Steven Spielberg.

  • Kvalita AGL sa z eventu na event zlepšuje. Získava popularitu a dodáva competive komunite potrebný životný impulz. AGL preberá nastavenie z Team Throwdown. Priame prenosy komentuje Gandhi, bývalý MLG šampión.

  • V SHL sa vedú tvrdé boje. Liga zaznamenala 35 odohraných zápasov (každy na 2 výhry), 3120 killov, 2911 smrtí a cca 8 hodín čistého času stráveného v arénach.

  • Halo 4 klesá na piate miesto v Xbox Live Activity. Predbieha ho NBA 2K13. Populácia opäť klesa na priemer 35 tisíc hráčov denne.

  • Do Halo 4 sa dostáva dlho očakávaný Weapon Ballancing Update, ktorý výrazne upravuje zbrane a ich vyváženosť. BR zabíja na 4 rany, DMR je mierne nerfnutá a aj ostatné zbrane dostávajú tweaky, ktoré zlepšujú vyváženosť multiplayeru.
Jún


  • 343i ohlasuje Halo Spartan Assault, top-down retro shooter z prostredia Halo. Ikeď ide skôr o menší titul, vyzerá výborne. Nemilé prekvapenie však prichádza sa poznaním, že hra bude iba pre Windows (pc, mobily, tablety) a nie na Xbox 360.

  • 343i na E3 2013 predstavuje next gen pokračovanie Halo série s pracovným názvom Halo Xbox One. Špičkový cgi trailer predstavuje Master Chiefa v otrhanej róbe na neznámej púštnej planéte. V ruke drží mŕtvy Cortanin čip a stojí zoči voči neznámemu forerunnerskému vojnovému stroju. Oficiálne je potvrdené iba to, že nové Halo bude mať 60 FPS a dedikované servery.

  • Všaka AGL sa k Halo vracajú mnohí bývalí MLG hráči. Na eventoch sa objavujú také legendy ako Strongside, Naded, Pistola, Neighbor či Roy. V júni sa Halo 4 dokonca ubjavuje v ďalšej, väčšej lige - UMG. Na Twitteri sa síri fráza "Halo is not dad"

  • Na Xbox Live Halo 4 opäť klesá o jednu priečku a je teraz siedme. Predbehol ho Battlefield 3. Populácia sa drží na 30 tisíc hráčoch.

  • V matchmakingu sa objavuje Big Team Objective
Júl

 
  • 343i na Rooster Teeth Expo ohlasuje nové dlc Pre Halo 4 nazvané Chanpiopnship bundle. Ide o kombináciu máp, brnení a skinov. Do Halo 4 sa vracia remake legendárnej mapy The Pit. Spolu s ňou prichádza nová mapa Vertigo, ktorá predstavuje aktívne prostredie v podobe elektrických veží ktoré pri aktivácií zhadzujú hráčom štíty. S DLC prichádza do Halo 4 aj nový herný mód Ricochet, ktorý je variáciou a rugby. Ricochet si hráčov hneď získava a vlieva do matchmakingu toľko potrebnú čerstvú krv.

  • Hráči dostávajú do svojich loadoutov 3 nové armor mody: SUrvivor, Recharge a Resistor

  • Ohlasovaný klasický playlist s názvom Legendary Slayer je online. Mimo šprintu, descope a niekoľkých mechanizmov, ktoré sa nedajú v Halo 4 už ďalej upravovať ide o poctivý slayer bez abilít, loadoutov či ordinance. Všetky zbrane sú rozložené na fixných miestach po mape. Mimo Big Teamu prechádza väčšina playlistov zmenou, kde power zbranie niesú spawnované náhodne, ale na presne daných miestach.

  • V Xbox Live activity sa Halo 4 drží na 8. mieste. Populácia sa stabilizovala na 30 tisíc hráčoch.

  •  Úspešný internetový miniseriál Forward Unto Dawn, ktorý predchádzal vydanie Halo 4 je nominovaný na cenu Emy za dizajn úvodnej znelky.

  • 343i ohlasuje masívny celosvetový Halo 4 turnaj Halo 4 Global Championship, kde individuálny hráči budú bojovať o ceny za pol milióna dolárov. Kvalifikácia sa bude odohrávať na niektorých live eventoch a v matchmakingu v špeciálnom playliste. Finále je naplánované na August a bude streamované naživo
August


  • Napriek mnohým úpravám, ktoré Halo 4 robia neporovnateľne lepśím ako pri vydaní,  populácia klesá. Hráči sú frustrovaní slabým výberom máp, ktoré sú prispôsobené na šprint, chýbajúcom descope, nevyváženosťou spôsobenou sticky granátmi a boltshotom v loadoutoch a ďalšími vecami, ktoré kazia pôžitok z inak už veľmi solídnej hry.

  • AGL najpriek solídnym eventom klesá sledovanosť. Mnohí PRO hráči ohlasujú prechod na COD, ktoré figuruje v MLG či UMG a ponúka top hráčom oveľa lepšie zárobky.

  • Finále Halo 4 Global Championship ohuruje prvotriednou produkciou,. Komentuje Bravo a Goldenboy, zápasy sú napínavé a v nervydrásajúce finále medzi hráčmi MlgAce a IgotUrPistola končí remízov. Nasleduje finálový rozstrel o posledný kill a víťazí Ace, ktorý si odnáša 200 000 dolárov. Global Championship je prísľubom do budúcnosti, že podobných eventov bude viac a vrátia tak Halo na vrchol esports.

  • Vychádza prvý diel grafickej novely Halo Initiation, ktorá rozpráva o začiatkoch Palmerovej a jej vstupe do rád Spartanov 4. Príbeh odhaľuje, že Jun z Halo Reach predsa len prežil.

  • Halo 4 , podobne ako Reach má stále problémy s DLC mapami. Pokiaľ v hre práve nieje playlist pre DLC, je veľmi malá šanca, že si DLC mapu zahráte. Jediná slušná možnosť je by´t v parte kde majú všetci DLC, alebo customy. 343i experimentuje a Infinity Slayer je dočasne DLC requied. Populácia playlistu však hneď rapídne klesa a playlist je čoskoro hrateľný aj bez DLC

Spetember


  • Infinity Slayer sa mení na Team Slayer, ktorý ponúka na výber medzi troma variáciami. Legendary Slayer, Team Slayer a Infinity Slayer. Sěria zmien  potvrdzuje, že 343i sa vracia ku klasickejšiemu modelu Halo. Potvrdzuje to aj fakt, že medzi zamestnancov 343i pribúsajú ďalší dvaja bývalí pro hráči a to konkrétne Neighbor a Dreskey.

  • DO 343i prichádza Josh Menke, ktorý stojí za ranking systémom v arénach vo World of Warcraft a Starcraft 2. Jeho úloha je jasná: vyvinúť pre Halo 5 čo najlepší ranking systém, ktorý by competivé hráčom ponúkol motiváciu zlepšovať sa a vrátil tak do Halo väčšiu súťaživosť.

  • Halo 4 klesá v rebríčku najranejších hier na 11. miesto, pričom ho predbehli už 3 COD hry. P/riemerná denná populácia sa pohybuje okolo 25 tisíc hráčov.

  • SHL sa ukazuje byť vo svojej podobe ako príliš ambiciózny a časovo náročný projekt. Aktivita sa zastavuje a plánuje sa reštart v novej podobe v roku 2014

Október


  • Hrou zdarma pre Gold užívateľov je v ottóbri legendárne Halo 3. Hru si sťahuje obrovské množstvo hráčov a na krátku dobu v hrávanosti a populácii predbieha aj Halo 4, ktoré klesá na 12. miesto. Hype okolo návratu Halo 3 je tak veľký, že dokonca aj AGL svoj ďalší event plánuje uskutočniť v Halo 3.

  • 343i opúšťa Lead Writer Christopher Schlerf, ktorý bol zodpovedný za scénar k Halo 4, Kto ho nahradí je zatiaľ neznáme, no stojí za spomenutie aj to, že Lead Writer, ktorý stál za príbehom Halo od prvého dielu až po Halo Reach a následne Crative Director pre Destiny, taktiež odišiel z Bungie.

  • Josh Holmes odstupuje z pozície Creative Director v 343i a nahrádza ho Tim Longo, ktorý bol Creative Director pre posledny Tomb Raider a Star Wars: Republic Commando.Holmes zostáva v 343i ako Executiv Producer.

  • Vychádza Game of the Year edícia Halo 4. Obsahuje pôvodnú hru plus všetky DLC.
November


  • AGL končí a ruší naplánovaný Halo 3 event len týždeň pred tým ako sa mal uskutočniť. Komunita zúri o to viac keď sa dozvedela, že mnohí PRO hráči ešte neboli vyplatení z niekoľkých predchádzajúcich eventov. Posledný veľký Halo 4 turnaj ktorý je ohlásený je britský Insomnia 50

  • Gandhi, ktorý AGL opustil ešte pred jej zánikom ohlasuje Halo 3 turnaj, ktorý bude zastrešovať liga UGC. Ten sa má odohrať na začiatku februára 2014, no to iba vtedy, ak sa do turnaja zaregistruje 32 treamov.

  • Halo 4 klesá na 13. priečku v hrávanosti. Populácia sa dlhodobo stabilizovala na 15 tisíc hráčov denne.

  • Josh Menke spolu s Bravom a Quinn DelHoyom navrhli Team Slayer Top 200 program. Kažý týždeň sa na waypointe objavuje rebríček najúspešnejších hráčov v Team Slayeri. V rebríčku je vidno, že aj medzi hráčmi s CSR 50 je rozdiel vďaka ďalšiemu "progress baru". Top 200 naznačuje, že skill rank sa dá vlepšiť a´tento program má pomôcť pri tvorbe rankingu pre ďalšie Halo.
December


  • Britská Insomnia 50 si pre Halo 4 pripravila vlastné zmodované nastavenia a to bez šprintu. Na turnaj pricestovali aj dvaja známi americký hráči Enable a Flamesword. Turnaj s nastaveniami bez šprintu ponúkol niektoré z najintenzívnejších zápasov v krátkej histórii Halo 4 v esports.

  • Do matchmakingu sa v rámci rotácie playlistov vracia Race a Rocket Race

  • 343i opúšťa programátorka enginu Corrine Yu. Jej manžel Kenneth Scott, Lead Art Director opúšťa svoju pozíciu no ostáva externým konzultantom pre 343v oblasti art dizajnu. Jeho pozíciu nahradzuje Nicolas "Sparth" Bouvier, ktorý svojou skvelou prácou sál už pri tvorbe Halo 4.

  • Vychádza prvý diel trojdielnej grafickej novely Halo Escalation. Príbeh sa odohráva po konci Spartan Ops. Infinity a Spartania 4 eskortujú Arbitera na mierovú misiu s civilizáciou Brutov.

  • 343i ohlasuje že Spartan Assault vyjde aj pre Xbox One a Xbox 360. Pre One rovno na vianočný deň a pre 360 v januári 2014.


1 komentár:

  1. Elvisov turnaj vyšiel suprovo :) Jednodňové eventy sú úspešné, napr. každo-nedeľná Halo Night. Pokiaľ sa dalo a som bol online, tak stále je tam cca 6-8 ľudí v parte :)

    OdpovedaťOdstrániť