nedeľa 2. júna 2013

SHL: New Stats, New Maps, New settings !


 Na zajtrajší masívny weapon update pre Halo 4 sme pripravený aj v SHL. Vo fileshare Halo 4 sú pre vás pripravené nové verzie máp (+ 1 nová), nový slayer a čaká na vás novučičký, premakaný prehľadný web dedikovaný SHL štatistikám !

SHL STATS - http://shl.xboxgames.cz/

Bez okolkov, pozrime sa, čo skrývajú jednotlivé záložky v hlavnom menu stránky:

  • SHL (úvodná strana) - úvodná strana vám ponúkne dôležité odkazy ako návod na registráciu, pravidlá ligy a odkaz na herné ligy, kde  sa vytvárajú jednotlivé zápasy. Taktiež na nej nájdete playlist s epizódami SHL Top 5 Plays
  • Hráči - prehľadný zoznam všetkých registrovaných hráčov, spolu s ich príšlušnosťou k teamu, detailnými štatistikami, obrázkom spartana, obrázkom avatara a parádnou gamercartou. Po rozkliknutí hráča objavíte ešte viacej informácií, stiahnutých priamo z xbox live a to napríklad online status, motto. Pod týmito detailami nájdete zoznam všetkých odohraných hier hráča spolu s jeho štatistikami v konkrétnych hrách.
  • Štatistiky SHL - Tabuľka so štatistikami všetkých hráčov zoradená podľa K/D, obohatená o nové údaje,  tabuľa so štatistikami všetkých teamov, taktiež obohatená o nové údaje a tabuľa hrávanosti máp (taktiež obohatená !)
  • Odohrané hry - kompletný zoznam všetkých odohraných hier SHL s detailnými štatistikami zúčastnených hráčov, prehľadne označený víťaz a samozrejme mapa, na ktorej sa tá či oná hra odohrala.
  • Registrované teamy  - tabuľa poradia teamov a prehľadný zoznam registrovaných teamov spolu s ich logom a kopu ďalších údajov Po rozkliknutí teamu sa vám zobrazia príslušníci teamu a taktiež zoznam odohraných hier teamu.
  • Komentáre - miesto, kde môžete nechať odkaz, dotaz, otázku...
  •  Partneri - zoznam partnerov, ktorí sa podieľaju na tvorbe a prevádzkovaní SHL
Všetky názvy teamov a hráčov v tabuľkách sú poprepájané odkazmi, takže z akejkoľvek tabuľky, či z odohranej hry sa dostanete k individuálnym štatistikám teamov či hráčov.

Aké nové štatistiky SHL STATS nájdete ?
  • games - počet odohraných hier. Doteraz bolo možné sledovať iba počet zápasov, pričom jeden zápas sú minimálne 2 hry.
  • k/g - kills per game, priemerný počet killov za zápas
  • ka/d - pomer súčtu killov a assistencií k úmrtiam
 V tabuľke máp nájdete mimo ich hrávanosti aj počet killov, assistov a smrtí pre jednotlivé mapy

Kto stojí za tvorbou SHL Stats ?

Obrovská vďaka za celý kód stránky patrí Tygrovi (aka Sellera), ktorý nielen celú stránku nakódoval, ale poskytol jej aj webový priestor. Vďaka jeho práci stránka nielen ponúka oveľa prehľadnejśí a početnejśí zoznam štatistík z SHL, ale je aj oveľa jednoduchšie staty priebežne doplňovať. Odpadá tak moje tragické počítanie a zapisovanie pomocou kalkulačky :) O tú oveľa menšiu porciu práce v podobe grafickéh ospracovania stránky sa postarala moja maličkosť (aka Hemlax).

Od hráčov pre hráčov

SHL je tu iba pre vása a koniec koncov, vy samotní, účastníci našej malej Halo ligy, sa podielate na jej tvorbe. Každá odohraná hra stránku zmení, popresúva mená, hráčov, teamy a pevne verím, že podobne ako pre mňa bude aj pre vás veľmi zaujímavé sledova´t, ako sa SHL staty vyvíjajú :)

SHL MAPY V2

Už pár týždňov som sa podľa ohlasov účastníkov snažil násť čo navyváženejśí spôsob, ako rozmiestniť zbrane po mapách. Mnohí z vás sa určite zúčastnili aj anklety na našej FB stránke, ktorá mala zistiť, či chcete, alebo nechcete, aby sa na mapách spawnovali power zbrane. Na základe reakcii a rozhovorov som sa rozhodol ísť cestou kompromisu. Power zbrane zostanú, ale len niektoré typy a budú obsahovať vždy len jeden zásobník (malá výnimka v podobe sticky detonátoru). Snažil som sa vybrať zbrane, ktoré nezaručujú istý kill, a vyžadujú zručnosť. Zároveň sú rozmiestnené na mapách, na ktorých by nemali ponúknuť extrémnu výhodu. Budú to tieto zbrane.

Sword
Sticky Detonator (2 náboje)
Sniper Rifle (4 náboje)

Zo všetkých máp boli taktiež odstránené Boltshoty a Neddlery. Mapy z Throwdownu boli updatnuté o svoje najnovšie verzie (Abandon, Simplex, Haaven, Skyline), stiahol som novú, lepśiu  verziu Pit-u a pribudla jedna nová mapa s názvom Onyx. Výskyt power zbraní na mapách je následovný. Pozícia ani čas repawnu sa nemení (3 minúty):

SHL Abandon V2 - Sticky Detonator
SHL Haven V2 - Sword
SHL Pit V2 - Sticky Detonator
SHL Sanctuary V2 - Sword
SHL Simplex V2 - Sniper Rifle
SHL Skyline V2 - Sticky Detonator
SHL Onyx V2 - Sniper Rifle

V šetky nové mapy sú už dostupné na mojom fileshare (Hemlax0). Za pomoc prí úprave máp patrí vďaka Medvedevovi :).

NASTAVENIA A PRAVIDLÁ

Mierne úpravy dostal aj SHL Slayer. Časový limit hry sa znížil z 15 na 12 minút a počet killov z 30 na 25. O niečo kratšie a dynamickejšie hry budú myslím prínosom a predíde sa prílišnému naťahovaniu.SHL Slayer V2 je taktiež prístupný na mojom fileshare.

Do SHL taktiež pribudlo 1 nové pravidlo:

V jednom zápase si jeden team nemôže vybrať 2x tú istú mapu.

Veľa teamov má svoju obľúbenú mapu, na ktorej sa mu darí, preto by nebolo správne, aby hlasoval len za ňu. 2x tá istá mapa sa v jednom zápase môže hrať iba vtedy ak oba teamy vyberú tú istú mapu ako vlastnú voľbu.

Taktiež by som chcel poprosiť všetky registrované teamy, aby reagovali na výzvy od súperov a keď nemôžu prísť v navrhovaný čas, aby sa snažili dohodnú´na náhradnom čase.

Takže hor sa do boja. Halo 4 Turbo (ako nazývajú v komunite zajtrajší weapon update) prichádza !

6 komentárov:

  1. prijde mi trochu zvlastni menit pravidla co druhy tyden a zvlast kdyz se liga jeste nedohrala. Set

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Set - Keď som SHL ohlasoval, hneď som písal, že prvá sezóna bude aj takou testovacou, kde sa budem snažiť na základe feedbacku upravovať pravidlá a nastavenia tak, aby to bolo čo najférovejšie pre všetkých a že sa pravidlá budú meniť aj počas sezóny. Máme tu silnejšie aj slsbšie teamy a je pre mňa dôležité, aby tie slabšie teamy neboli demotivované a aby v SHL pokračovali na ďalej. Nikomu sa nesnažím ukrivdiť, práve naopak. Nič podobné som ešte neorganizoval, je to pre mňa niečo nové a je jasné že na prvý krát neprídem s dokonalými pravidlami.

    Určite narážaš na nové pravidlo ktoré som zaviedol. Pôvodne som chcel, aby sa mapy losovali, ale nenašiel som žiaden rozumný spôsob, ako to vyriešiť (stále to mám v pláne), tak som to zatiaľ nechal na výbere teamov. CHcel by som, aby sa hrávali všetky mapy, čo núti teamy, aby sa dokázali adaptovať, aby sa učili, trénovali a podobne. Z toho vychádza aj výber máp. Rád by som zahrnul viacero máp z predchádzajúcich halo hier (momentálne iba PIT a Sanctuary), no nenašiel som viac schopných remakov, ktoré by sa dali použiť. Momentálne jeden veľmi schopný forger (Sanctuary) stavia remake Countdownu, čo bude ďalšia mapa, ktorú by som chcel do SHL zahrnúť, takže hráči dostanú ďalšiu mapu, ktorú dobre poznajú.

    Ďalší faktor, ktorý výrazne ovplyvňuje výber máp a nastavenia je, že hráme 2vs2. To veci tiež komplikuje a nesprávne nastavenia by mohli vyústiť vo veľké nevýhody, resp výhody pre jeden team. Všetko však robím v záujme komunity, v záujme hráčom.

    Preto prosím, ak máte akékoľvek pripomienky, či nápady ako pravidlá upraviť, sem s tým. Budem len a len vďačný. Chcem aby boli čo najspokojnejśí všetci.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Takže pán Sellera nám spraví appku na náhodný výber mapy, ktorá bude na SHL stats. takto sa vyhneme akýmkoľvek problémom pri výbere mapy.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. A to muzete byt radi, ze jsem Peterovi rozmluvil jeden centralni sklad zbrani na mape.. :D :D :D

    OdpovedaťOdstrániť