Bungie však s Halom skončilo. Séria však nie. Dostala sa do rúk novému štúdiu, ktoré Microsoft poskladal špeciálne pre to, aby prevzala sériu do vlastných rúk. Aká obrovská je však zodpovednosť za prevzatie série, ktorá je tu s nami už 10 rokov, nadobudla takmer kultový status a má po svete milióny fanúšikov ? Zodpovednosť je to veru obrovská.
Od ohlásenia hry ubehlo už viac ako po roka mimo prvého teaseru, concept art traileru a pár omrviniek, sme sa nedozvedeli vôbec nič. O čo väčšie boli naše pochybnosti s vedomím, že sériu má v rukách nové štúdio ? Jasné 343 niesú žiadni nováčikovia a nachádzajú sa v ňom nielen mnohí veteráni z elitných štúdií (ID Software, Bethesda, Gearbox, Kojima Production) , ale dokonca aj niekoľko machrov z Bungie. Stále však, ubehla dlhá doba a ľudia začali so strachom očakávať blamáž.
Až do dnes
Bublina praskla. A spolu s ňou za nadšeného výkriku vyleteli do vzduchu pestrofarebné konfety :) Áno, informácie sú tu a ikeď je stále veľká časť Halo 4 zahaleného hmlou, videli sme toho celkom dosť. Poďme si prebrať jednotlivé aspekty hry. Zhrnutie pochádza z takmer 20-tich článkov a niekoľko videí a intervií, ku ktorým sa mi podarilo dostať.
Príbeh
O tom sme sa práve príliš nedozvedeli a máme iba všeobecné informácie. Ako už vieme, príbeh nadväzuje na legendárny záver Halo 3, keď sa Chief po piatich rokoch preberá z kryospánku. Príbeh má byť najtemnejší z celej série a máme sa dozvedieť oveľa viacej, čo sa odohráva za Chiefovou maskou. Má to byť oveľa ľudskejší príbeh a taktiež veľmi emotívny.. Kampaň má hráčovi ponúknuť oveľa "osobnejší zážitok" a veľa cut-scén sa bude odohrávať z vášho vlastného pohľadu. Hráč sa má tak do Chiefovej postavy oveľa viacej vžiť.
Čo určite veľa ľudí poteší je, že sa vráti Covenant a na niektorých miestach s ním budeme aj bojovať. Nebude to však úhlavný nepriateľ. Hlavné zlo bude zatiaľ nepredstavený, pradávny nepriateľ, ktorý má predstavovať oveľa väčšiu hrozbu ako všetko, čo sme v sérii videli doteraz.
Taktiež vieme, že pozadie Halo 4 je úzko prepojené s knižnou fikciou a to predovšetkým poslednými knihami (Glasslands, Cryptum, Primordium). Nápovedu, ako už vieme, predstavujú aj terminály v Halo Anniversary.
Čo taktiež zostáva je sanboxový gameplay a sandbox samotný, má byť ešte komplexnejší ako v predchádzajúcich hrách.
Multiplayer
Prezentácia bola zameraná viac na mulťák a dozvedeli sme sa hzneď niekoľko veľkých prekvapení. Prvé čo si v gameplayi určite všetci všimli je návrat toľko milovanej Battle Rifle (Halo2/3). Design je trocha pozmenený a pekne ladí s novým designom spartanov. Ale inak to zrejme bude stará známa trojranovka. Objavili sa špekulácie že v hre bude možnosť prepínať medzi burstom a single shot. To by bol určite veľmi vítaný prvok. Nieje to však náhrada za DMR a v hre budú ďalšie "jednoranové" zbrane. Z ďalších zbraní sa v odprezentovanom materiali už objavila iba klasická deviatka, no v akcii sme ju zatiaľ nevideli. Bolo však povedané, že zbraní bude veľa, je jasné že sa vrátia aj nejaké Covenantské a pribudnú aj nové Forerunnerské. Z vozidiel bol odprezentovaný zatiaľ iba Warthog no je viac ako samozrejmé, že mimo starých známych sa objavia aj nové vozidlá.
Ako vyzerá gameplay ? Veľa sme ho nevideli ale štýl je jasný. Je dravý, dynamický a rýchly. Trochu pripomínajúci Halo 2, no ešte očosi rýchlejší. Váš hud sa pri pohybe hýbe, zbrane vydávajú omnoho "drsnejšie" zvuky a špeciálne killy ako napr headshoty budú odmeňované nablýskanými textovými správami.
Hud prezradil taktiež niekoľko drobností. V hre budú 3 druhy granátov, z hry zmiznú lekárničky a zostane iba shield a v niektorých špeciálnych gametypoch budú indikované v hude aj pozície zbraní. Bližšie tento gametyp nebol špecifikovaný. Na minimapke je mimo pozície spoluhráčov vidieť aj to, či sú pod vami, alebo nad vami.
Obrovským prekvapením bolo ohlásenie odomikateľných perkov, ktoré sa hráčovi zprístupnia počas jeho progresu. Mimo vzhľadu si bude teda hráč môcť do istej miery modifikovať aj herné prvky, no ako to bude fungovať nám zatiaľ odhalené nebolo. Armor ability sa do hry taktiež istým spôsobom vrátia a vo videu je možné vidno šprint a jetpack, presnejšie thruster pack, ktorý majú spartani zabudovaný v brnení. Či budú ability modifikovateľné pomocou perkov, alebo to budú pickupy taktiež nevieme. Ďalšou novinkou sú taktiež nastaviteľné loadouty, no ani ktomu podrobnejšie informácie nemáme. 343i hovoria, že nejde ani náhodou o systém podobný BF, alebo COD, ide o ich vlastný systém a taktiež je zakorenený v Halo fikcii.
Boli odprezentované dve mapy a to konkrétne Wraparound a Warhouse. Prvá menovaná je otvorená situovaná na Forerunnerskú platformu, ktorá generuje umelé svetli v štítovom svete. Mapa je zaliata nádhernými slnečnými lúčmi, ponúka klasickú forerunnerskú estetiku a presun urýchľuje niekoľko mancannonov. Druhá menovaná sa odohráva v opustenej vesmírnej fabrike, ktorá zaujme hlavne tým, že v centrálnej miestnosti je konštruovaný obrovský mech (Cyclop z Halo Wars....hrateľný v kampani ????). Ide o symetrickú mapu. Mapy nepochádzajú z kampane ako tomu bolo v Halo Reach, ale sú vybudované od základu čisto pre multiplayer.
Multiplayer bude mať aj singleplayerové pozadie a vraj bude vysvetlené, prečo vlastne modrí a červení sparťania proti sebe bojujú. V neposlednej rade je aj informácia že budeme hrať za Spartanov IV, ktorí boli letmo predstavený v knihe Glasslands.
Technické Spracovanie
Grafika na poslednom mieste no nie posledná. Ako iste viete, Halo 4 engine je upravený Reach Engine, Reach z ODST, ODST z Halo 3, Halo 3 z Halo 2....a v kóde Halo 4 enginu by ste da ešte zrejme dopátrali aj ku kódu z Halo 1. Halo 4 engine však prešiel drastickými zmenami a je to v skutočnosti vidieť. Hneď na prvý pohľad vám udrie do očí oveľa väčšie miera detailov na postavách, warthogu či MP mapách. Hra má fantastické svetelné efekty, čo je vidno hlavne na bližšom pohľade na Masterchiefa a potom predovšetkým v MP mape Wraparound.
Vo First Look videu môžete naviac vidieť aj obrovské zlepšenie v animácii tvárí. Po tom ako kvalitne vyzerá mulťák môžeme len tápať ako vyzerá kampaň, ktorý býva vždy detailnejšia. Bolo potvrdené aj to, že niektoré levely budú rozlohou ešte väčšie, ako v ktorejkoľvek predchádzajúcej Halo hre.
Naviac bolo zvýšené rozlíšenie a je to prvé Halo, ktoré beží v 1280 na 720 (Reach 1152x720, Halo 3 1152x640). Skrátka, hrá je nielen najlepšie vyzerajúce Halo ale definitívne jedna z najkrajších hier na Xbox 360.
Obrovsky skok v kvalite spravili aj zviky, ktoré má na starosti Sotaro Tojima, ktorý pred tým pracoval ako Audio Director na Metal Gear Solid 4. Zvuky pre mňa nikdy niesu až tak signifikantným prvkom v hrách, no už len tá maličká porcia gameplayu ktorú sme videli/počuli naznačuje, že zvuky zbraní budú zkrátka beštiálne. Meno skladateľa znova predstavené nebolo, no vo videách sa objavili útržky ďalších skladieb, ktoré naznačujú, že aj v tomto smere sa máme na čo tešiť.
Dodatkové informácie
Frank O Connor v jednom z intervií povedal, že to čo nám z Halo 4 predstavili boli skôr klasické veci a tie skutočne revolučné nám ešte len budú predstavené. Čo to bude, môžme len hádať, no bude to zrejme skutočne niečo veľké, lebo aj info ktoré máme obsahuje celkom radikálne veci. taktiež hovorí že niektoré kroky ktoré spravili sú riskantné, ale tak to už chodí, pokiaľ sa má séria posunúť ďalej.Príbeh
O tom sme sa práve príliš nedozvedeli a máme iba všeobecné informácie. Ako už vieme, príbeh nadväzuje na legendárny záver Halo 3, keď sa Chief po piatich rokoch preberá z kryospánku. Príbeh má byť najtemnejší z celej série a máme sa dozvedieť oveľa viacej, čo sa odohráva za Chiefovou maskou. Má to byť oveľa ľudskejší príbeh a taktiež veľmi emotívny.. Kampaň má hráčovi ponúknuť oveľa "osobnejší zážitok" a veľa cut-scén sa bude odohrávať z vášho vlastného pohľadu. Hráč sa má tak do Chiefovej postavy oveľa viacej vžiť.
Čo určite veľa ľudí poteší je, že sa vráti Covenant a na niektorých miestach s ním budeme aj bojovať. Nebude to však úhlavný nepriateľ. Hlavné zlo bude zatiaľ nepredstavený, pradávny nepriateľ, ktorý má predstavovať oveľa väčšiu hrozbu ako všetko, čo sme v sérii videli doteraz.
Taktiež vieme, že pozadie Halo 4 je úzko prepojené s knižnou fikciou a to predovšetkým poslednými knihami (Glasslands, Cryptum, Primordium). Nápovedu, ako už vieme, predstavujú aj terminály v Halo Anniversary.
Čo taktiež zostáva je sanboxový gameplay a sandbox samotný, má byť ešte komplexnejší ako v predchádzajúcich hrách.
Multiplayer
Prezentácia bola zameraná viac na mulťák a dozvedeli sme sa hzneď niekoľko veľkých prekvapení. Prvé čo si v gameplayi určite všetci všimli je návrat toľko milovanej Battle Rifle (Halo2/3). Design je trocha pozmenený a pekne ladí s novým designom spartanov. Ale inak to zrejme bude stará známa trojranovka. Objavili sa špekulácie že v hre bude možnosť prepínať medzi burstom a single shot. To by bol určite veľmi vítaný prvok. Nieje to však náhrada za DMR a v hre budú ďalšie "jednoranové" zbrane. Z ďalších zbraní sa v odprezentovanom materiali už objavila iba klasická deviatka, no v akcii sme ju zatiaľ nevideli. Bolo však povedané, že zbraní bude veľa, je jasné že sa vrátia aj nejaké Covenantské a pribudnú aj nové Forerunnerské. Z vozidiel bol odprezentovaný zatiaľ iba Warthog no je viac ako samozrejmé, že mimo starých známych sa objavia aj nové vozidlá.
Ako vyzerá gameplay ? Veľa sme ho nevideli ale štýl je jasný. Je dravý, dynamický a rýchly. Trochu pripomínajúci Halo 2, no ešte očosi rýchlejší. Váš hud sa pri pohybe hýbe, zbrane vydávajú omnoho "drsnejšie" zvuky a špeciálne killy ako napr headshoty budú odmeňované nablýskanými textovými správami.
Hud prezradil taktiež niekoľko drobností. V hre budú 3 druhy granátov, z hry zmiznú lekárničky a zostane iba shield a v niektorých špeciálnych gametypoch budú indikované v hude aj pozície zbraní. Bližšie tento gametyp nebol špecifikovaný. Na minimapke je mimo pozície spoluhráčov vidieť aj to, či sú pod vami, alebo nad vami.
Obrovským prekvapením bolo ohlásenie odomikateľných perkov, ktoré sa hráčovi zprístupnia počas jeho progresu. Mimo vzhľadu si bude teda hráč môcť do istej miery modifikovať aj herné prvky, no ako to bude fungovať nám zatiaľ odhalené nebolo. Armor ability sa do hry taktiež istým spôsobom vrátia a vo videu je možné vidno šprint a jetpack, presnejšie thruster pack, ktorý majú spartani zabudovaný v brnení. Či budú ability modifikovateľné pomocou perkov, alebo to budú pickupy taktiež nevieme. Ďalšou novinkou sú taktiež nastaviteľné loadouty, no ani ktomu podrobnejšie informácie nemáme. 343i hovoria, že nejde ani náhodou o systém podobný BF, alebo COD, ide o ich vlastný systém a taktiež je zakorenený v Halo fikcii.
Boli odprezentované dve mapy a to konkrétne Wraparound a Warhouse. Prvá menovaná je otvorená situovaná na Forerunnerskú platformu, ktorá generuje umelé svetli v štítovom svete. Mapa je zaliata nádhernými slnečnými lúčmi, ponúka klasickú forerunnerskú estetiku a presun urýchľuje niekoľko mancannonov. Druhá menovaná sa odohráva v opustenej vesmírnej fabrike, ktorá zaujme hlavne tým, že v centrálnej miestnosti je konštruovaný obrovský mech (Cyclop z Halo Wars....hrateľný v kampani ????). Ide o symetrickú mapu. Mapy nepochádzajú z kampane ako tomu bolo v Halo Reach, ale sú vybudované od základu čisto pre multiplayer.
Multiplayer bude mať aj singleplayerové pozadie a vraj bude vysvetlené, prečo vlastne modrí a červení sparťania proti sebe bojujú. V neposlednej rade je aj informácia že budeme hrať za Spartanov IV, ktorí boli letmo predstavený v knihe Glasslands.
Technické Spracovanie
Grafika na poslednom mieste no nie posledná. Ako iste viete, Halo 4 engine je upravený Reach Engine, Reach z ODST, ODST z Halo 3, Halo 3 z Halo 2....a v kóde Halo 4 enginu by ste da ešte zrejme dopátrali aj ku kódu z Halo 1. Halo 4 engine však prešiel drastickými zmenami a je to v skutočnosti vidieť. Hneď na prvý pohľad vám udrie do očí oveľa väčšie miera detailov na postavách, warthogu či MP mapách. Hra má fantastické svetelné efekty, čo je vidno hlavne na bližšom pohľade na Masterchiefa a potom predovšetkým v MP mape Wraparound.
Vo First Look videu môžete naviac vidieť aj obrovské zlepšenie v animácii tvárí. Po tom ako kvalitne vyzerá mulťák môžeme len tápať ako vyzerá kampaň, ktorý býva vždy detailnejšia. Bolo potvrdené aj to, že niektoré levely budú rozlohou ešte väčšie, ako v ktorejkoľvek predchádzajúcej Halo hre.
Naviac bolo zvýšené rozlíšenie a je to prvé Halo, ktoré beží v 1280 na 720 (Reach 1152x720, Halo 3 1152x640). Skrátka, hrá je nielen najlepšie vyzerajúce Halo ale definitívne jedna z najkrajších hier na Xbox 360.
Obrovsky skok v kvalite spravili aj zviky, ktoré má na starosti Sotaro Tojima, ktorý pred tým pracoval ako Audio Director na Metal Gear Solid 4. Zvuky pre mňa nikdy niesu až tak signifikantným prvkom v hrách, no už len tá maličká porcia gameplayu ktorú sme videli/počuli naznačuje, že zvuky zbraní budú zkrátka beštiálne. Meno skladateľa znova predstavené nebolo, no vo videách sa objavili útržky ďalších skladieb, ktoré naznačujú, že aj v tomto smere sa máme na čo tešiť.
Dodatkové informácie
Čo sa týka kinectu tak ten vám bude v Halo 4 naprd, no zároveň Frankie naznačil, že sa rysuje Halo projekt, v ktorom bude mať Kinect oveľa lepšie uplatnenie :) (Halo Wars 2 ?????). Ďalj bolo znova potvrdené, že sa neplánuje žiadna platená verzia Waypointu ako je to napr u Cock...pardón Call of Duty a službe Elite.
A celkovo sa 343i skrátka snaží posunúť sériu o kus ďalej a to po všetkých stránkach. Zároveň však chcú aby Halo zostalo Halom. A viete čo ? Podľa môjho názoru idú správnym smerom a po tom čo ukázali verím, že ich rozhodnutia boli a budú správne.
Na záver citát executive producera Kiki Wolfkill:
" Je to stále Halo, ale má svoj vlastný hlas a je výnimočné "
Všetky vidé ktoré boli dnes zverejnené:
Halo 4 First Look
Gameplay zostrih
Dosť dobré zhrnutie :) A k novému Halo a 343i, tu sa mi pozdáva ich prístup, kde Halo ostne Halom no pridajú kus svojej originality (teda dúfam, že originality). Na druhej strane mám dosť zmiešané pocity z perkov (nechceme predsa z toho COD, alebo áno?), hlavne aký veľký to bude mať vplyv na hrateľnosť.
OdpovedaťOdstrániťK tym perkom. Prave som nasiel na jednom fore, ze ono to vlastne niesu perky a 343i ziadne perky nespomenulo. Povedali, ze tam bude progres system a odomykatelne veci, no nenazvali to perkmi, pretoze je to system uplne odlisny od BF a COD. Skratka to bude nieco ine, co bude vychadzat z halo. Mozno nakoniec prinesu nieco nove a dobre a este ostatny budu kopitovat od nich.
OdpovedaťOdstrániťJo odomikatelne zbrane milujem. Urcite budem predobjednavat.
OdpovedaťOdstrániťNepovedali ci to budu zbrane ....skratka vobec nevieme ko to bude fungovat.
OdpovedaťOdstrániťJe tzo tu take iné iná atmosfera !
OdpovedaťOdstrániť