štvrtok 17. januára 2013

117 Forge Creation - Arena


 Rád by som predstavil svoj prvý Halo 4 Forge výtvor. Ide o malú, symetrickú mapu, ktorá by mala predstavovať klasickejšiu Halo zábavu. Je nastavená pre modifikovaný slayer, ktorý sa taktiež viac približuje modelu z Halo 2/3. Mapu by som rád zaradil do ďalšej CGS ( Custom Game Session) ktorá sa pravdepodobne bude konať tento víkend (bližšie info čoskoro. Následujúci príspevok je walktrough, ktoré by vás malo oboznámiť s Arenou a Arena Slayerom.

Arena

Arena je veľmi malá symetrická mapa, veľkosťou by sa dala prirovnať klasickej Mape z Halo 1 Battle  Creek (remake 2 a Reach).Vďaka rozmerom je mapa vhodná  pre duely od 4vs4 aź po 1vs1. Ani jeden na jedného by nemal problém hráč  rýchlo nájsť toho druhého. Mapa je prevažne otvorená, extrémne jednoduchá na zapämetanie  a veľmi rýchlo sa dostanete na akékoľvek miesto na mapy. Mapu a rozloženie zbraní vám bližšie predstaví priložené video a schéma. Pre detailnejší náhľad na schému si ju otvorte v novom okne.


Man cannony po stranách mapy majú 2 funkcie, ako je vidno aj vo videu. Ak na ne nabehnete spredu, preskočíte na opačnú stranu mapy. Ak na ne nabehnete z boku, skočíte na stredovú plošinu. S touto vecou sa spája aj nedostatok mapy a to ten, že sa dá pomocou man cannonu vyskočiť z mapy. Tento problém som ešte nevyriešil, no pokiaľ vyskočiť nebudete chcieť, tak nevyskočíte, keďže dráha letu sa dá vo vzduchu mierne korigovať. Fall damage je vypnutý, takže skákať sa nemusíte báť.


Ďalším malým detailom sú spawny, ktoré niesú poukladané na zemi, ale v miernej výške, to jest keď sa spawnete, tak doskočíte z miernej výšky. Je to len taká malá somarinka, ale obľúbil som si to.

Popis nastavenia.

Loadout - AR, Magnum, 2x frag
Armor ability - vypnuté
Personal loadouty - vypnuté
Global Ordinance - vypnuté
Fall damage - vypnuté

Ps.: ospravedlňuje msa za technické problémy vo videu, v komunitnej montáži sa samozrejme neobjavia.

Arena Slayer

Ako som už spomínal, mapa je nastavená aby sa hrala s modifikovaným slayerom s výstižným názvom Arena Slayer. Tento oveľa klasickejší model sa približuje tomu z Halo 2/3. Personal loadouty sú vypnuté a káždý hráć začína len s Assault Rifle, Magnumkou a dvoma granátmi. Podobne sú odstránené aj armor ability a global ordinance. Všetko vybavenie, ktoré je na mape prístupné má nastavený časovać a objavuje sa vždy na tom istom mieste.Stým rozdielom, že "loadout" zbrane sú klasické spawny a power zbrane a powerupy sa spawnujú ako ordinance a každý hráć je na ne tak upozornený.

Ďalšou dôležitou vecou je absencia DMR. Arena je veľmi malá mapa a chcel som predísť jednoduchým prestrelkám cez celé mapy. Battle rifle je preto podľa mňa tou správnou náhradou, keďže vďaka rozptylu a miernemu "nadhadzovaniu je ťažšia na používanie na vňčšie vzdialenosti. Ani BR však nemáte v loadoute a musíte si ju pekne nájsť na mape.

Arena CTF

K tomu veľa písať netreba. Mapa je nastavená aj na capture the flag, nastavenie loadoutov a mapy je inak identické so slayerom. Som celkom zvedavý ako bude CTF na tejto mape fungovať.

Gametypy aj Mapu nájdete vo fileshare pod mojím gamettagom Hemlax0. Som veľmi zvedavý na pripomienky, reakcie a na to, ako si na nej zahráme na ďalšej CGS. Na záver len toľko, že na mape určite narazíte na kostrbaté rohy a nepresnosti, nemalo by to však byť nič, čo by kazilo zážitok z hry. Mapu plánujem ešte v budúcnosti doladiť a pridať do nej ďalšie módy. A musím konštatovať, že v Halo 4 dokážtu forge mapy vyzrea oveľa, oveľa lepšie (viac prostredí, rozdielne palety, nasvietenie, tiene, nové dekoračné forge kúsky)

Vďaka za pripomienky a testovanie patrí: Nanashi, Echo, Nabuchonodozor, Sellera, DockCZ

0 komentárov:

Zverejnenie komentára