štvrtok 7. júna 2012

Halo 4 na E3 2012 - Tretí deň



Tretí deň sa niesol hlavne v duchu prvých hráčskych dojmov. Na E3 bolo pripravené veľké množstvo konzol, kde si hráči mohli vyskúšať Spartan Ops a multiplayerový mód Infinity slayer. Obiavilo sa už hneď niekoľko detailenjšíoch reportov od rôznych hráćov a dojmy z celkového feelu hry sú silno pozitívne :). Objavili sa samozrejme aj náznaky obáv z určitých noviniek (akoby aj nie), ale do vydania hry je stále dosť času na to, aby sa 343i s hrou popasovalo a vychytalo nedostatky. Objavilo sa aj niekoľko nových gameplay ukážok a ikeď sú off-scree., kvalita je celkom fajn. Ale poďme postupne cez jednotlivé detaily, ktoré sme sa z rôznych intervií a rozhovorov dozvedeli.

4 marksman zbrane ?

Na povrch vyplával fakt, že v Halo 4 budú mať na výber medzi primárnymi zbraňami až zo 4 marksman zbraní, to jest presné zbrane na mid-long range. Menovite. Battle RIfle, DMR, Covenant Carabine a nová forerunnerská Light Rifle, ktorá bola predstavená zatiaľ iba v kampani. Rozdiel využitia medzi BR a DMR je jasny (BR na stredné a DMR na vačšie vzdialenosti), no máme tu ďalšie 2 zbrane veĺmi podobného využitia a je otázne, či sa všetky v hre uživia. Zatiaľ ešte hráči nemali poriadne možnosť si vyskúšať rozdiely medzi BR a Karabínou alebo Karabínou a DMR, no ako každý vie, Halo malo vždy veľmi špecifický výber zbraní, kde každá má svoje využitie a nepôsobí zbytočne. Kategória sama o sebe je Light Rifle ktorá nevieme ako funguje v PVP a či bude v loadoutoch alebo v ordinance. Podľa toho čo sme videli má však taktiež veľmi podobné využitie. Novou zaujímavosťou je, že Lightrifle je prvá Halo zbraň s dvoma módmi strelby. Bez zoomu strieľa burst troch rán a zo zoomom single ranu.

Scattershot

Forerunnerskú brokovnicu si obľúbil hneď kaźdý a vieme, že sa ráta medzi power zbrane. Zatiaľ sme nemali možnosť vidieť rozdiel medzi Shotgun a jeho sorerunnerským equivalentom, no výťaz bude zrejme jasný. Scattershot bol často krát prirovnávaný ku Flak Kanonu z Unreal Tournamentu. Jednotlivé "broky" sú veľmi silné a májú schopnosť odrážať sa, takže nieje problém zaútočiť na nepriateľa zarohom pomocou odrazu od steny. Na druhú stranu nešikoví hráči môžui jednoducho spáchať samovraždu, nevraviac o tom, ak niekto proti nim správne načasuje Hard Light Shield (HS):). Scatter shot je však naopak aj veľmi účinnou zbraňou proti HS, keďze vďaka odrazu môžete hráća ľahko trafiť do nechránených častí jeho brnenia.

Zmeny jednotlivých zbraní

To ako funguje BR a DMR uź vieme. Hráči si však prvý krát mohli vyskúšať a porovna´t aj ostatné známe zbrane. Assault Rifle, ikeď znie ako guľoment v skutočnosti nieje príliš silnejšia od tej z Reach a hráči mali celú dobu tendenciu siahať radšej po jednej zo zbraní BR/DMR/Karabína. Jej využitie jednoznačne funguje lepšie na krátke vzdialenosti. Na druhú stranu, zatiaľ nemali možnosť vyskúšať viac máp a módov, takže ako často AR budú hráči využívať je zatiaľ otázne. Dosť signifikantne je zmenená Sniper Rifle. Hráči ktorý si ju vyskúšali vraveli že pôsobí oveľa váhovo "ťažšie" a oveľa viacej "kope" (kickback) takže hráč je nútený dávať väčšie pauzy medzi strelami. Na tom že je to v rukách schopného snipera veľmi mocná zbraň sa samozrejme nič nemení. Zkrátka bude potrebovaž viacej skillu. Zaujímavé je že Needler sa zatiaľ objavil iba ako možnosť v personal ordinance drope. Ľudia ktorí si ho skúsili hovoria, že strely sú navádzané menej, no taktiež menej trvá kým hráč vybuchne. Plasma pistol prešla zmenami tiež. Nabitie strely trvá dlhšie, nabitá strela je menej navádzaná no nadruhú stranu jednotlivé single strely sú silnejšie ako v Reach. Energy Sword má menšiu vzdialenosť na akú sa dokáže pritiahnuť, či je si myslím iba dobre. Veľmi pozitývne ohlas boli na granáty pri ktorých sa dá oveľa viacej predpovedať ako sa búdú správa´t a hráći nenarazili na momenty, keď sa granáty správali nepredvídateľným spôsobom ako občas v Reach.

Infinity Slayer

Zatiaľ jediný pvp mód ktorý si hráći mohli vyskúšať. Práve v tomto móde je zavedený spomínaný Personal Ordinance Drop. Istá nevyváženosť sa objavila v tom, že hráći mali tendenciu z ponúknutej voľby vždy vyberať Overshield, čo bola očividne najlepšia ponúknutá voľba (ako ďalšie voľby sa objavil needler, super speed, sticky detonator, lazma granáty). Uvidíme ako sa s týmto problémom 343 popasuje. Fakt však je, že Personal Ordinance drop nebude vo všetkých módoch a hra bude ponúkať aj viac klasický Slayer mód, kde táto vychytávka nebude.

Armor Ability

Zaujímavo pôsobí Thruster pack, ktorý má hneď niekoľko využití. Ako vieme, ponúká krátky movement boost, ktorý nás vystrelí smerom, ktorým sa práve hýbeme. Vo vzduchu sa dá použiť ako dvojitý skok a na zemi veľmi podobne ako Evade na úskok hocktorým smerom. Úskok je to však menej drastický a uhýbajúca osoba nieje tak ťažko zamerateľná ako to bolo pri Evade. Promethean Vision, ako sme čakali, je občas fan na sledovanie hráčo čupiacich za rohom. Funguje na relatívne veľkú vzdialenosť, no hrači túto AA príliš nepreferovali. Hologram funguje presne ako v Reach.

Spartan Ops

Taktiež zanechal veľmi pozitívne dojmy. Misie pripomínajú Firefight, no neodohrávajú sa len na jednom mieste, ale hráć postupne odomyká nové lokácie a posúva sa dopredu. Nový nepriatelia sú vraj skvelým a veľmi zábavným oponentom, fungujú skvela ako skupina a predovšetkým boli všetci nadšený z Promethean Knighta, ktorý bol oznaćovaný ako nepriateľ s najlepším AI videným doteraz v Halo sérii. Vie naviac spawnovať watcherov aj Crawlerov. Cravleri sú ako jednotlivci slabí no vskupine vedia byť skutočne otravnú. Watcheri, ako vieme, sú prevažne podpornou jednotkou, vedia spawnovať Crawlerov, chytať a hádzať granáty a chrániť Knightov štítmi. Spartan Ops misie sú naviac stavané špeciálne pre tento mód a nerecyklujú prostredia z kampane.

Animácie

O prerobených animáciach assassinácií sme sa už bavili, no pribudli aj nové skvelé animácie úmrtí. Váś spartan pri smrti už len neodpadne, ale napríklad predtým natiahne ruku pred seba, alebo inak dramaticky umocní moment smrti. Paráda :). Animácie samozrejme sledovať nemusíťe a môžete sa zkrátka respawnuť stlačením x.

Ovládateľný Warthog

Najpopulárnejšie Halo vozítko sa taktiež mierne zmenilo. Menej lieta, kĺže a celkovo sa trocha jednoduchšie ovláda. Popularita tejto zmeny bude srejme veľmi individuálna.

To je zhruba všetko čo sme sa dozvedeli. Treba brať ohľad aj na to, že hráču skutočne nemali veľa času hru otestovať a ďalšie informácie a vysvetlenia sa objavia neskôr. Ďalšiu salvu informácií očakávajte niekedy cez víkend, keď hru naplno otestujú hráči z MLG. A týmto končí séria článkov o E3 2012 :). Samozrejme môžete čakať podcast, kde budeme preberať všetky novinky z E3 :)

Prikladám ešte sériu off-screen videí zachytávajúcich Infinity Slayer a Spartan Ops.

 

0 komentárov:

Zverejnenie komentára