Skladateľ Halo 4 konečne odhalený
A je to človek, ktorý v hudobnom priemysle už veru niečo dokázal. Je ocenený niekoľkými cenami, je to hudobník, skladateľ a producent, ktorý sa navždy zapísal do kroniky hudobného priemyslu prácou na niekoľkých albumoh prelomovej britskej kapely Massive Attack.
Neil Davidge
"Hudba bola odjakživa srdcom toho, čo robí Halo takou ikonickou a výnimočnou sériou. Pre Halo 4 chceme vytvoriť soundtrack, ktorý nadviaže posolstvo série a za zachytí krásy Halo universa a podporí nový, emotívnejšie hlbší príbeh, na ktorý sa vydá Masterchief."
Ako spoluskladateľ a producent posledných troch albumov prelomovej trip-hopovej kapely Massive Attack, Neil Davidge nielen vytvoril niekoľko najinovatívnejších zvukov za posledné dve dekády, ale pomohol vzniknúť celému novému hudobnému žánru. Pracoval na mnohých filmových soundtrackoch, soundtrackoch pre dokumenty a pracoval napríklad aj na hudbe pre film Súboj Titánov.
Za pomoci 16 členného týmu ručne vybral mužsky tenor/bas pevácky zbor, 10 zeňských vokalistiek z Bulharska a plný 50 členný orchester. Naledujúce video ktoré ukazuje nedávne nahrávanie spevu a orchestru v Londýne, vám dovolí nazrieť do zákulisia, v ktorom vzniká, nový, pôsobivý soundtrack pre Halo 4.
Krátky životopis Neila Davidgea
Ako spoluskladateľ a kľúčoový tvorca zvukov pre slácne albumy Mezzanine, 100th Window a Heligoland od skupiny Massive Attack, Neild Davidge z Bristolu (UK) stál pri zrode niektorých najinovativnejších zvukoch v 90-tych rokoch a pri začiatku nového milénia. Popritom pracoval taktiež na hudme pre filmy a televíziu. Medzi jeho najprestížnejšiu pracu patrí skladba “The Storm That Brought You To Me,” zo soundtracku pre film Súboj titánov a soundtrack pre dokument Trouble The Water, ktorý vyhral ocenenie najlepšieho dokumentu na Sundance festivale v roku 2008.
"V skutočnosti nehrávam veľa videohier, avšak Halo som hrával odjakživa. Začal som niekedy popri práci na albume 100th Windov s Massive Attack. Halom som sa zabával vo chvíľach, keď som čakal kým sa v štúdiu objaví kapela. Aj neskôr, keď veci v štúdiu nešli dobre, Halo bola jedna z vecí k ktorým som sa uchýlil, aby som si vyčistil hlavu."
Po pracovnom rozhovore s 343i sa Neil vrátil do Bristolu a začal pracovať na hudbe. "Vrátil som sa do Bristolu a ihneď som začal so skladaním hudby, aj keď som oficiálne ešte nebol zamestnaný. Avšak už v tomto období vzniklo niekoľko zásadných tém pre Halo 4."
Neil hovorí, že soundtrack pre Halo 4 je z polovice orechestrálna hudba a z polovice elektronická. Orchestrálna časť vzniká v štúdiu Abbey Road a tá elektronická kdesi v temnom zákutí Neiloveho štúdia v Bristole.
"Soundtrack pre Halo 4 bude veľmi filmový a atmosferický," hovorí Neil. "Skôr ako s hernými ukážkami som pracoval s podkladmi od art-dizajnérov. Ich práca na mňa pôsobí inšpiratívnejšie, kedže aj ja sám som kedysi pracoval ako grafický dizajnér a bol som veľkým fanúšikom komixov."
Neil Davidge sa narodil v Bristole v roku 1962. Ako teenager rád kreslil a to ako klasické veci tak aj abstraknejšie. Bol ovplyvnený anglickou punkovou/reggae scénov v 70- tych rokoch a študoval Grfický dizajn na technickej v Bruneli.
Ako punkový nadšenec sa začal učiť na gitare a neskôr umeniu zvukového nahrávania. Bol práve v Coach House Studios v Bristole, keď tam nahrávala časti svojho albumu slávna trip-hopová kapela Portishead. Onedlho začal pracovať s kapelou Massive Attack na skladbe "The Hunter", ktorá sa objavila na soundtracku filmu Batman Forever. V tom istom roku vyhral Massive Attack ocenenie od Brit Award a ich spolupráca s Neilom pokračovala nasledujúcich 17 rokov.
V nasledujúcich rokoch sa jeho práca objavila v mnohých filmoch a televizách, napríklad aj hudba pre film Utrhnutý z Reťaze, či rôzne reklamy pre Adidas či Jaguar.
Office of Halo Intelligence: Part 7
V siedmej časti Office of Halo Intelligence rozpráva audiodirector Sotaro Tojima o tom, ako vznikal soundtrack pre Halo 4
"Som šťastný, že po dlhých 15-tich mesiacoch môžem konečne prezradiť meno skladateľa soundtracku pre Halo 4, ktorým je Neil Davidge.
V roku 2012 som hľadal skladateľa, ktorý by dokázal zložiť epické skóre pre Halo 4. Nestačilo mať však skvelý soundtrack. Chcel som, aby to bola hudba, ktorá do Halo vnesie niečo svieže a originálne. Nestačil mi len veľký talent, ale chcel som niekoho, kto sa nebojí skúmať nové, menej tradičné odvetvia hudby.
Moja vízia pre Halo 4 hudbu bol mix "organických a digitálnych" zvukov., niečo čo zodpovedá scénaru samotnej hry. S touto víziou v hlave som preskúmal elektronické odvetvie hudobného priemyslu aˇvšak súčasne som sa stále snažil reśpektova´t orchestrálne skóre z prechádzajúcich hier.
Po tkmer ročnom hľadaní som našiel v Bristole človeka, ktorý spĺňal tieto požiadavky. Jeho hudbu som si hneď zamiloval. Týmto človekom bol práve Neil Davidge.
Naše prvé stretnutie bolo perfektné. Zistil som, že on sám je veľký Halo fanúšik a bol veľmi zapálený preto, aby mohol svoje dlhoročné skúsenosti využiť pri tvorbe soundtracku pre nové Halo. Bol ochotný veľmi úzko spolupracovať s celým štúdiom a snažiť sa složiť hudbu, ktorá by naplnila naše vízie a zároveň aby nadhla aj dlhoročných halo fanúšikov. Boli sme naladený na tej istej vlne a ja som nemal dôvod hľadať ďalej.
Už hudba, ktorú doteraz zložil je skvelá, no s jeho nadšením pre skúmanie epickej hudby si myslím, že jeho Halo hudba bude nielen odličná od jeho predchádzajúcej práce, ale predovšetkým niečo, čo nadchne všetkých Halo fanúšikov
Užite si tento malý útržok jeho práce na Halo 4 soundtracku".
ta hudba je nadherna
OdpovedaťOdstrániťDobrý článok, Hemlax! Je vidieť, že si do toho dal veľa.
OdpovedaťOdstrániť