štvrtok 4. októbra 2012

Hands on Halo 4 - Interview so Spacejunkerom


Zrejme nieje veľa slovákov a čechov, ktorí si mali možnosť zahrať Halo 4. Jeden zo šťastlivcov je šéfredaktor najväčšieho slovenskeho herného portálu sector.sk Spacejunker. Jeho prácu by mu mnohí z nás závideli nielen kôli tomu že sa "musí" hrať, ale aj kôli tomu že sa zúčastňuje na takmer všetkých veľkých videoherných akciách ako napr E3, ale aj nedávna Eurogamer Expo v Londýne. Spacejunker otestoval posledný build Halo 4 a bol natoľko láskavý, že prikývol na malé interview a zodpovedal na otázky nerdov z našej malej Halo komunity. Nepatrí síce medzi hardcore Halo hráčov, ale má v hrách veľký prehľad a na naše otázky odpovedal so cťou.

V meňe celej našej Halo komunity ďakujem Spacejunkerovi za prívetivosť a jeho čas.

Otázky zostavili Hemlax, Emzo a Akaji.



Mohol by si sa v skratke predstaviť ?

Kamarát vraví, že som geek, ktorý ako geek nevyzerá. Riadim sa jednoduchým pravidlom “Žijem pre hry, hrám, aby som prežil.” Cez deň som šéfredaktorom portálu Sector.sk, keď nehrám, tak snowboardujem, longboardujem alebo cestujem. V noci musím spať.

Mohol by si v skratke popísať aký máš vzťah k Halo sérii, kedy si s ňou začal a čo ťa na nej najviac zaujíma ?

Mne bola bližšia vždy platforma PlayStation, Halo som vnímal prevažne cez obrovské reklamné kampane a s nimi spojené všetky akcie. Nepatrím medzi tých, ktorý poznajú hry odpredu aj odzadu vrátane názvov máp a zbraní. Čo ma vždy na sérii fascinovalo, je univerzum, ktoré presahuje veľkosťou mnohé RPG hry.

Najobľúbenejšia Halo hra a prečo ?

Halo Reach, najkomplexnejší multiplayer a neskutočný Firefight.

Ako vyzeral stánok MS na Eurogameri?

Na Eurogamer Expo nemal žiaden z vydavateľov stánok. Výstava funguje na prezentácii hier. Stánok Halo 4 vyzeral ako každý iný, veľa konzol, veľa hráčov.

Aký bol tvoj bezprostredný pocit po začatí hry a čo prvé ťa napadlo ?

Kedy budem jesť? Po ceste do Londýna som bol naozaj hladný, ale po nasadení slúchadiel, ma hlad už nezaujímal. Ja na prvé pocity nedávam, prekvapilo ma, ako sa 343 Industries podarilo vkĺznuť do hlbokých koľají po Bungie. V ten deň som jedol mimochodom prvýkrát krátko po deviatej večer.

Je to stále Halo ? Hrá sa to ako Halo a vyzerá to ako Halo ?

Je to stále Halo, hrá sa veľmi podobne a na prvý pohľad aj tak vyzerá. Štvorka používa iný svetelný model a tmavšiu farebnú paletu.

Hrá sa Halo 4 viac ako Halo 3, alebo Halo Reach ?

Ovládacia schéma je rovnaká, prvá zbraň, z ktorej vystrelíš, je útočná puška UNSC a na začiatku kalibruješ ovládanie otáčaním kamery.

Porovnaj dojmy z prvého hrania Halo 4 v porovnaní s dojmami z prvého hrania Reach.

Obe hry som hral niekoľko mesiacov pred vydaním a zakaždým za iných podmienok. Neviem objektívne posúdiť, ktorá v prvých minútach predčila tú druhú. Dôležité je, že zatiaľ žiadna zo série nesklamala.

Ako veľmi sa na hre podpísali prvky prebraté z CoD ako napríklad loadouty, perky alebo killcamy ?

Loadouty boli v hrateľnom kóde zamknuté.

Aké perky si vyskúšal a ktoré sa ti zdali najzaujímavejšie ?

Detto.

Myslíš si že bude Halo 4 so všetkými perkami, loadoutami a armor abilitami vyvážené, alebo si naďabil na nejakú vec , ktorá pôsobila nevyvážene, alebo overpowered ?

Veľmi sa mi páči nový štít, ktorý pred seba zarazíš do zeme. Nemôžeš sa hýbať, ale odrazíš čelný útok. Na hodnotenie balansovania je ešte priskoro.

Najviac používaná armor abilita v Halo 4 ?

Nie je to armor abilita, ale nabíjanie :-)

Zahral si si nový Flood režim ? Ak áno, aké si mal z neho dojmy ?

Nie.

Mal si šancu vyskúšať mecha Mantis ? Ako sa ovládal ? Nebol príliš overpowered ?

Ak vieš ovládať Wraith alebo Banshee, môžeš ostatným pripadať ako cheater. Hráč, ktorý na Ragnaroku zasadol ako prvý do Mantisa, kosil rad radom všetkých. Keď som doň naskočil ja, tak ma koordinovane zlikvidovali raketometmi. Ovláda sa výborne a dokáže rozpučiť Spartana dupnutím.

Ako na teba zapôsobilo technické spracovanie hry ? Je pokrok badateľný ?

Xbox 360 má svoje výkonové hranice, kde Halo 4 exceluje, je svetelný model. Na prvý pohľad nie sú rozdiely priepastné, na výtvarnom štýle sa dá vidieť práca iného tímu.

Čo povieš na zakomponovanie šprintu ako základnej ability ? Nemal si problémy zvyknúť si na ovládanie ?

Halo prakticky objavilo ovládanie FPS na konzolách, na schéme, ktorú používajú všetky ostatné akcie, sa nedá už nič zdokonaliť. Je prirodzená pre žáner, rovnako ako potvrdzovanie položiek tlačítkom A.

Myslíš si že Bude Halo 4 orientované viacej na veteránov, alebo s ním nebudú mať žiaden problém ani nováčikovia (multiplayer)?

Nikdy som multiplayer nehral dlhšie ako pár dní, vždy som na posledných priečkach. Všetko je otázka matchmakingu a potom času, ktorý do hrania investuješ. Pre nováčikov bude vždy bariérou prekonať častú smrť na mapách a spoznávanie toho, ako vôbec funguje multiplayer.

Hral si Spartan Ops ? Aké máš z neho dojmy ? Pripomínalo ti viacej kampaň, alebo firefight ?

Je to niečo medzi tým, ťažiskom je stále spolupráca. Na Spartan Ops bude zaujímavá podpora po vydaní, autori o tomto móde hovoria ako o televíznej show.

Vypichni z celej skúsenosti s Halo 4 najväčšie plus a najväčšie mínus.

Podobnosť a príbuznosť so sériou je súčasne najväčším kladom aj záporom celej skúsenosti s Halo 4.

Mýslíš si že Halo 4 zostane na Slovensku a v Čechách zábavou pre fanúšikov, alebo osloví širšiu skupinu hráčov ?

Kedysi na Slovensku nebola oficiálna podpora Xboxu, v obchodoch neboli knihy Halo. Dnes je to inak, knihy vychádzajú v češtine, na jeseň sa spúšťa Xbox Live. Komunita okolo Halo bola vždy silná, nie je dôvodu, prečo by nemohla ďalej silnieť.

Ako vnímaš Halo komunitu na Slovensku a Čechách ?

Vnímam ju vďaka 117-ke!

Odkaz pre Halo fanúšikov na Slovensku a Čechách na záver ?

Keď na mňa niekedy narazíte online (tag: spacejunker), buďte milosrdný.

3 komentáre:

  1. Děkujeme za dojmy. Budem milosrdní... :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. hmmmmm, "spacejunker", ...., :D Zapomen, milosrdenstvi neni v nasem slovniku... :D :D

    OdpovedaťOdstrániť