piatok 23. decembra 2011

Halo 4 - čo zatiaľ vieme

Od ohlásenia hry uplynulo už pol roka, no informácie o tom, ako samotná hra bude vyzerať a čo bude obsahovať, nevieme skoro nič. Čoskoro sa informácie, ako už bolo avizované Frankom O Connorom, začnú objavovať, no presnejčí dátum nebol špecifikovaný.

Poďme si ale zhrnúť čo všetko vieme. Žiadne špekulácie. Iba fakty.

Halo 4 debut trailer


Odhalenie hry a sním aj prvý trailer prišielo na E3 2011. Trailer nadvezuje tam, kde Halo 3 skončilo (legendary ending). "Wake me, when you need me", povedal Masterchief pred tým ako sa odobral do kryospánku potom, ako sa zničená UNSC loď vydala vesmírom na neznámu púť. "John wake up !", kričí Cortana a Masterchief sa preberá z umelého spánku, berie Cortanu a je svedkom toho, ako sa blíži k neznámej mimozemskej štruktúre.  Je viac verzií, čo by mohla oná štruktúra byť, no držme sa len faktov. Mimo toho vidíme , že Masterchief má na sebe nové brnenie - to ako sa k nemu dostal vraj bude odôvodnené. Zmeny je badať aj na Cortane. Ako isto vieme, zmeny sú následkom toho, že život Cortany sa blíži ku koncu, ako to po 6-7 rokoch býva u každej "chytrej" AI, zdôvodu veľkého množstva nazhromaždených informácií. Taktiež vidíme že Masterchief má na sebe určitý druh jetpacku a používa nový druh zbrane.

 Halo 4 debut trailer - IGN analýza


Príbeh

Nebolo ohlásené iba Halo 4, ale rovno celá trilógia , ktorá nesie podtitulok Reclaimer Trilogy. Reclaimer nazýval Masterchiefa Monitor 343 Guilty spark ešte v prvej hre. Je to jednoznačný odkaz na Forerunnerov, ktorý sú strojcami prstencov Halo. Podobne aj v Concept art traileri vidíme množstvo Forerunnerských štruktúr, takže jasné je minimálne to, že sa dostaneme na planétu, na ktorej Forerunneri žili. Taktiež bolo ohlásené, že knižná Forerunnerská trilógia (prvý diel Cryptum je vonku, druhý Primordium bude na začiatku 2012) a podobne aj Glasslands budú s novou hernou trilógiou úzko previazané, takže možné nápovedy môžeme hľadať v týchto knihách. 

Halo 4 Concept art trailer



Čo vieme je aj to, že po tom ako skončila vojna, si ľudia osvojili mnohé Forerunnerské a Covenantské technológie a preto uvidíme v hrách aj niektoré nové zbrane a plavidlá. Jedno z plavidiel je prototyp bojovej loďe UNSC Infinity, ktorú môžete vidieť na obrázku nižšie.

  
Naviac Frank O Connor na Halo 4 paneli povedal, že sa viac dozvieme o Masterchiefovi ako o postave a taktiež Cortana bude hrať v príbehu veľmi dôležitú úlohu.

Gameplay a technická stránka

Toto je bohužiaľ jedna veľká neznáma. Vieme len to, že hra nefunguje na úplne novom engine, ale je to masívne vylepšená verzia Reach enginu. Podľa informácií od 343 Industries, Halo 4 bude obsahovať veľa nových a inovatívnych prvkov, no v jadre to bude stále Halo.

343 Industries

Je to nové interné vývojarské štúdio, ktoré prebralo zbačku Halo od zakladateľa tohto universa Bungie. Tým tvorí aj niekoľko bývalých členov Bungie na čele s Frankom O Connorom. Ostatní členovia týmu pracovali v mnohých ďalších štúdiach ako Ubisoft, Id Software, Black Isle, Kojima Production, Gearbox, Ion Storm, Treyarch, Rockstar, Bethesda a iné. Členovia majú na konte prácu na takých tituloch ako Deaus Ex, Borderlands, alebo Metal Gear Solid. Microsoft očividne nič nenecháva na náhode.

Na záver video Halo od A do Z s Frankom O Connorom, v ktorom sa mimo iných zaujímavých informácií dozvedáme ďalšie malé nápovedy a aj to že nové informácie budú zverejnené už začiatkom roka 2012. Nezostáva nám nič iné iba čakať a držať 343I palce, že prinesú fantastickú Halo hru. Halo 4 vyjde na konci roka 2012.


3 komentáre:

  1. Pekne zhrnutie.
    Btw. osobne by som privítal, keby bolo nové Halo o niečo temnejšie než predchédzajúce časti. Tým nemyslím tmu ako v ODST, ale takú komornejšiu atmosféru...samozrejme žiadne extrémne zmeny :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Nanashi - keď si napísal slovo "komornejšie", spomenul som si ešte na jeden detail a to to, že Masterchief a Cortana budú mať v príbehu dôležitejšie miesto ako tomu bolo doteraz, takže zrejme to bude v istých aspektoch aj komornejšie, minimálne teda v niektorých cutscénach.

    Inak už Reach bol podľa môjho názoru v rámci príbehu komornejší ako prvá triilógia. Nevraviac o ODST, kde spomínané nočné misie boli doslova "cestou osamelého vlka".

    Istý druh komornosti by som v Halo 4 privítal aj ja.

    OdpovedaťOdstrániť