117 Podcast Epizóda 6
343i má veľmi ťažkú úlohu. Musí úspešne nadviazať na slávnu Halo sériu od Bungie. To je téma tohoto podcastu. Nezabúdame ani na ikonickú hudbu od Martyho a predstavujeme nového, veľmi sľubného skladateľa Neila Davidgea.
Edit.: uploadnutá nová verzia, úvod blbne, ale po cca10-15 minútach je to uz v poriadku. Ospravedlňujem sa za nedostatky, dáme si na to pozor.
Link na stiahnutie (pravým tlačítkom a uložiť ako )
nejak v tom preskakuje... :(
OdpovedaťOdstrániťCelý nanashiho súbor je rozmrdaný....ja génius som zasa nenahrával od začiatku, takže už si na to nabudúce budem dávať sakramentský pozor...a nahrávať bude každý.
OdpovedaťOdstrániťNo ale spravil som z podcastom to, že prvých 10 minút som použil z Nanashiho súboru a zvyšok je z môjho súboru ktorý neseká. Takže ten úvod bude musieť každý nejak pretrpieť....od cca desiatej minúty to už nesaká...takže ospravedlňujem sa všetkým znova za technické nedostatky, verím že v budúcnsti sa to už nestane.
Takže sťahujte znova, v článku je už opravená verzia (teda mimo úvodu, ktorý je nenávratne fuč).
Ok Hemlax ak chces hlasim sa k dalsiemu podcastu budem mat cas v piatok vecer.
OdpovedaťOdstrániťmiky - uvidíme aká bude téma a kedy to budeme robiť, v piatok ale určite nie.
OdpovedaťOdstrániťJednou chybím a koukám, že to je masakr;) Ještě jsem to neslyšel, ale už podle reakcí to má ohlasy;)
OdpovedaťOdstrániťRád počúvam názory českého kolegu, to napíšem hneď na začiatok. Má príjemný hlas a hlavne veľmi rozumné názory a pohľady na tému. Hemlax občas naozaj zadre slovo, ako "s ľuďami" a podobné antislovenské výrazy, ale inak veľmi kultivovaný prejav, rozumné reči. Veľmi fayn.
OdpovedaťOdstrániťOdkaz pre nanashi-ho. Mne osobne tvoj prejav z minulého podcastu vadil natoľko, že som sa rozhodol v prípade tvojej ďalšej účasti nepočúvať, pretože by som to jednoducho nezvládol. Ukričaný prejav bez absolútne žiadnej myšlienky, tisíckrát namiesto rozumného názoru východniarsky zabité "nevem, no nevem",...Proste nepočúvateľné. Možno je to dosť tvrdé, ale po tom, ako som si dnes od teba //inak konečne v normálnom prejave// vypočul, že ťa nezaujímajú názory druhých ľudí, tak som si povedal, že ak ťa to nezaujíma, tak to kľudne môžem napísať. Je veľmi zvláštne, že vystupuješ v podcaste, keď ťa nezaujímajú názory druhých, to je dosť zvláštne. Podľa môjho názoru nedosahuješ ani z polovice prejavu ostatných členov, ako je Hemlax, Aydam, Sellera alebo nebodaj Emzo.
Aby som sa nevyjadroval k hlasom, pretože mám nejaké reakcie hlavne k téme, tak uzavriem, že držím palce českému kolegovy v tomto aktuálnom podcaste //Stále neviem meno, prípadne nech mi odpíše:)//, ten mi sedí najviac a nanaschi dúfam bude pokračovať v takomto prejave, v takomto podaní je to úplne v pohode.
Čo sa týka témy, som práve čerstvo po dohratí HALO ANIVERSARY. Keď som si kúpil Xbox, bola moja prvá skúsenosť s HALO hra HALO 3, pred tým by som šiel až do 10 rokov starých časov a matne by som si spomenul možno na demo HALO 1 na PC, ale nikdy ma to nezaujalo. Až prišiel Xbox a HALO 3, ktoré ma dostalo takým spôsobom, že odvtedy sa môžem kľudne radiť k veľkým fanúšikom tejto série. Hral som aj ODST, aj Reach, teraz Aniversary a HALO série považujem za to najlepšie, čo si možno v tomto žánri zahrať.
Chcel som sa zamyslieť, čo okrem skvelej hrateľnosti o ktorej ste hovorili aj v podcaste, ma priťahuje takým silným spôsobom, že už úvodné menu v hre mi spôsobuje radosť na duši. Základný pocit a veta, ktorú by som napísal je asi "Halo má najdokonalejšie spojenie akcie a hudobného podkladu" alebo "Halo človeka omámi hudbou a potom totálne zlikviduje hrateľnosťou, ktorá je tak špecifická, že ju nemožno odstreliť len slovom obyčajná FPS".
Pre mňa je to práve hudba a hudobné motívy, ktoré v spojení s akciou a celým tým obrovským a hlbokým svetom HALO série vytvárajú dokonalý zážitok. Keď Hemlax pustil tú druhú skladbu v podcaste, čo českému kolegovi nešla spustiť, tak mi stavali vlasy dupkom, pretože to je presne ten motív, ktorý vo mne evokuje HALO. Celé moje nadšenie, pocit z HALO a celá tá kvalita je zahrnutá pre mňa osobne v tom úvodnom chorálovom motíve. To je niečo tak dokonalé a silné, že to dokázalo na seba naviazať celé to univerzum. A to je neuveriteľná symbióza.
Keď na minuloročnej E3 na konci konferencie MS akoby mimobokom pustili ten krátky trailer na HALO 4, potom ako zaznel ten motív, tak to bolo niečo neuverieľné,...
Chcel by som ešte zareagovať na diskusiu ohľadne obtiažnosti. Ja preferujem obtiažnosť normal, prípadne v coope Heroic. Na Legendary sa podľa mňa potom tá hra dostáva už do roviny výzvy, ale nie radosti z hrania. To znamená, že v reáliách univerza by predsa Spartan Master Chief nemohol dostať dve rany od Grunta a mať po štíte, prípadne iné prehnané veci, ktoré súvisejú z touto obtiažnosťou. ČO to znamená jednoducho povedané pre mňa: Legendary prečo nie, ale iba ako doplnok po dohratí kampane na normálne obtiažnosti, ktorá dovoľuje plynulý a dynamický zážitok z príbehu. Mne osobne takto vysoké obtiažnosti kazia dojem z kampane, nervy mám len jedny a tu nesúhlasím z Hemlaxom, pretože tam je to už dosť o metóde pokus omyl a v tomto sa príliš od ostatných hier ani HALO nelíši. Opakovať jeden úsek 2O krát, potom sa posunúť ďalej a takto až do konca, to je väčšinová realita na maximálnych obtiažnostiach a tu ani HALO nie je výnimka.
OdpovedaťOdstrániťPosledná vec, a prekvapivo negatívna :) je absencia šprintu. Je škoda, že v multiplayeri je to ako nejaká výsada //setting abillity// a v singleplayeri to nie je vôbec. Teraz konkrétne Aniversary. Počas boja by sa to tak strašne hodilo, pobehnúť, napríklad v jednom prestrihovom videu kampane CHief bežal, no následne po prepnutí do ingame už nie, čo pôsobí zle. A nemám rád argumenty, ako že "to je predsa HALO". Tak ako je celé zle, že v RE hrách sa počas streľby nedá chodiť a nikto mi to nevyvráti, tak pri HALO by sa malo dať šprintovať. Boje by dostali zasa o kúsok iný náboj a to aj v kampani.
Inak stále stránku sledujem, po tom, ako na Sectore už nemám miesto vlastne sledujem iba túto stránku a držím palce. Momentálne som v HALO orgazme, Aniversary bolo fantastické, denne počúvam hudnu a veľmi sa teším na 4.
Takže see ya. Patrik Dee.
Patrik ďakujeme za obsiahly, detailný a taktiež kritický komentár.
OdpovedaťOdstrániťČo sa týka prejavu tak na adresu ostatných sa nebudem vyjadrovať, na to nech reagujú sami, alebo ostatní poslucháči. K svojmu prejavu len toľko - som si vedomý že používam slangové výrazy, môže za to aj to že som vyrastal a žijem na dedine s vlastným nárećím a pokiaľ by si počul niektorých ľudí, tak im nerozumieš takmer ani slovo :) Nevravím že ma to ospravedlňuje ale vo veku takmer 30 rokov si od takého niečoho odvyknem len veľmi ťažko :)
Obtiažnosť - To na akej obtiažnosti ľudia hrávajú je každého vec a nikoho za to nekritizujem (ak áno tak iba v rámci srandy). Pokiaľ sa však budeme baviť o hale tak fakt je, že herné mechanizmy, zbrane a ich kombinácie sa prakticky nezmenili od prvého dielo a preto pre niekoho, sandboc ovláda, nieje ani legendary nijak nezvládnuteľná úloha. Napr Reach som si najprv zahral na heroiku a hneď na to aj na legendary. Nebolo to ľahké, to netvrdím, je to predsa legendary. Ale pri správnom používaní zbraní sú súboje oveľa ľahšie, ako by si niekto mohol ,myslieť. Typický príklad je kombinácia plasma pištoľe v kombinácia s jednoranovou zbraňou (pištoľ, needle rifle, dmr). Nabita plazma pištoľ zhodí štít akejkoľvek elite aj na legendárnej obtiažnosti a následne jedna rana do hlavy ju dorazí. Ďalšia kapitola sama o sebe je preskakovanie pasáží, vďaka ktorým sa dajú aj levely na legendary prejsť veľmi jednoduchým spôsobom. Ale to už je niečo úpne iné a málokto má potrebu niečo takéto robiť. Ja to používam pri plnení challengov v kampani.
anniversary - som rád, že sa ozval niekto, kto má na Anniversary podobný názor ako ja. Považujem to za brilantný remake a váźim si ho o to viac keď ho porovnám s ostatným "remakmi", ktoré mimo vyššieho rozlíšenia neponúkajú nič nové a človek zaplatí prakticky druhý krát za tú istú hru. Anniversary mimo kompletne novej grafiky ponúzka aj veľa ďalśích vecí ako terminály, lebky, co-op kampaň, prerobené zvuký, znovonahraný soundtrack...
hudba - Halo tóny sú skrátka neopakovateľné, nezabudnuteľné. Nový skladateľ bude mať skutočne ťažkú úlohu aby doručil skóre, ktoré bude mať na hráčov a hru aspoň z časti podobný dopad. V čom však môže naozaj vyniknúť je jeho vlastný prístup, vlastné zvuky, vlastné melódie. Davidge je predsa priekopník v elektronickej hudbe a zvukoch. Držím mu palce a verím že to bude taktiež soundtrack, ktorý bude obsahovať nezabudnuteľné kúsky a že si ho rád vypočujem aj mimo hry.
Je pravda, že obtiažnosť, ako ste vlastne vraveli aj vy podcaste je veľmi relatívny pojem. Legendary je podľa môjho názoru a vkusu príliš ťažké a vybočuje z rady "toto je ešte uveriteľné v rámci sveta a hry" a podľa môjho názoru a podľa mojich maximálnych výkonov to už proste nie je zábava ale utrpenie. No a tu zasa platí, že tam, kde ja nezvládam prídeš napríklad ty a poradíš si ľavou zadnou. Jasné, môže byť. Preto sú tam tie obtiažnosti, aby si každý vybral svoje tempo a ako som písal, ja si tú kampaň najlepšie užijem tak, že sa netrápim, ale zároveň je to aj trocha výzva. Tam mi vyhovuje normal, pretože HALO má skvelú AI aj na strednej obtiažnosti zsa nejde ísť štýlom Rambo červená páska cez oko :), nehovoriac o heroic. Tá je podľa mňa, aspoň čo sa týka coop hry v Aniversary výborná a zároveň a dobrá výzva.
OdpovedaťOdstrániťNapríklad ODST som prešiel sám na normal, a prešli sme to aj štyria v coope na Legendary. Alebo Heroic, teraz už neviem, musel by som to kuknúť. To sme hrali ešte s Marcinkom a Indym. A bolo to strašne super.
Inak, najideálnejšia obtiažnosť je v multiplayeri, tam je to pre mňa momentálne miestami ešte frustrujúcejšie, ako na Legendary :) pretože nemám zatiaľ skill na to, aby som mohol súperiť s ostatnými, aj keď občas sa zadarí a mne. Mulťák Halo ste rozoberali v niektorom z minulých dielov a tam som jedine súhlasil s názormi, že mulťák HALO je proste úplne niekde inde. Každý stret je súboj, každý súboj a kill má svoj príbeh. A to nie je zveličovanie, ale realita, dá sa to krásne ukázať na samotnej hre. Zabietie v HALO nie je o jednej náhodne, alebo šťastnej rane //občas o šťastnom granáte, noooo ok ;)// ale je tam potreba viac. Tam akurát treba uznať aj kvality napríklad BF, alebo aj toho nešťastného vami neuznávaného COD, pretože aj tie hry majú svoje pre a proti a majú aj svoje plusy. Práve preto je super, že v rámci žánru je viac alternatív.
No tak ja bych rad zareagoval na pochvalu ceskeho kolegy.. :o))) Dekuji.. Pro mne je ten podcast posledni dobou skvela zabava, a pokud to nekdo ocenni, budu se i nadale ucastnit a odlehcovat atmosferu komickymi vsuvkami.. :o) Jinak co se tyka obtiznosti, musim s tebou souhlasit... Urcite urovne jsou jiz skoro masochismus, nicmene jak si rekl, je to vyzva. Zatim jsem to vzdycky dohral, ale nepopiram, ze to casto neni moc snadne. Kor kdyz si jeste clovek zapne vsechny lebky, to uz je obcas skoro nehratelne, ale i takove hrace znam.. :o)
OdpovedaťOdstrániťTak ale najtažšia obtiažnosť má byť najťažšia nie ? Mne osobne lezie krkom nekonečné zjednodušovanie hier. Kto chce easy, normal, nech sa páči prečo nie, ale keď už si niekto zapne legendary, nech je to peklo. Bodaj by bolo na legendary Halo 4 ešte ťažšie :P
OdpovedaťOdstrániťPráve preto sú tam našťastie na výber rôzne úrovne náročnosti :)
OdpovedaťOdstrániťVčera sme hrali ten ajch za 50 g, prejsť akýkoľvek lvl na heroic zo zapnutými 3 lebkami a dali sme si ten prvý. Bolo to zaujímavé, v pohode sme to dali, ale nedali sa zbierať granáty, a nemohol som brať covenantské zbrane, plus mali dvojitý health tuším. Dee
Dee- práve pri takýchto runoch je dobré využiť rôzne obchádzky a zjednodušenie, nejeden by sa čudoval ako jednoducha sa dajú niektoré levely preksť aj na najťažšej.
OdpovedaťOdstrániťobtížnosti: ja si osobně myslim, že s obtížnostmi by v halo 4 neměli dělat nic, tak jak to je je to nejlepší. Pokud je pro někoho moc těžky legendary muze hrat na heroic nebo normal (easy je přiznejme si to trapny ;D) ja osobně hraju skoro vždy na legendary a dokažu si tu misi i tak užít. Když jsem si koupil halo 3, ODST i reach tak jsem to hned hral na legendary.
OdpovedaťOdstrániťJo jinak mě tak napadlo neví někdo proč nedělá marty o´donnel hudbu pro halo 4?
A nakonec jenom takovy dojem, mohli byste pouštět hudbu jen tak do pozadí, aby to nebylo takovy jednotvarny. přece jenom někdy po hodině a pul poslouchani to už je takový únavný :D
Jimmy - Marty nerobí soundtrack pre Halo 4, lebo je zamestnanec Bungie a mimo toho že skladá tak je veĺmi pravdepodobne aj ich audio-director, takže má na starosti celkovo celé audio. Pracuje na novom, zatial neodhalenom projekte pre Bungie
OdpovedaťOdstrániťPodcast podmaz - hudba by iba odvádzala pozornosť a uspávala. Ak podcast nudí, skrátka nieje dobry a to znamená, že sa musíme zlepšiť ! Mám pár zaujímavých nápadov ako podcast osviežiť. U ž v ďalšej epizóde tiedo nápady uvediem do praxe :)
Toto je najlepší track zo všetkých (Halo 3):
OdpovedaťOdstrániťhttp://grooveshark.com/s/Never+Forget/3BieAu?src=5
Emzo - neviem či by som sa vedel takto jednoznačne rozhodnúť, ale určite patrí medzi tie najlepšie :)
OdpovedaťOdstrániťmoji ďalší favoriti...
http://www.youtube.com/watch?v=_B5IengCfno
http://www.youtube.com/watch?v=f0ppWQr6pUE
http://www.youtube.com/watch?v=UwzkGZKD-00
http://www.youtube.com/watch?v=forlC-6KDyA
http://www.youtube.com/watch?v=DHAhf0F868Y
http://www.youtube.com/watch?v=FXgXgsTYV2Y
ale je toho viacej....ťažko by som vybral jeden track :)
aj Wars malo pár unikátnych trackov, ktoré krásne sedia do Halo universa
OdpovedaťOdstrániťhttp://www.youtube.com/watch?v=Z89adFGjR3g
http://www.youtube.com/watch?v=WaWBcKLiWVc
Ako tak počúvam tie tracky, tak napísať, že TOTO je najlepší track je rovnaké, ako keď si dáte pred seba postaviť 10 najkrajších modeliek zo Španielska a povedať, že číslo 7 je najkrajšie :) NO, proste to nejde určte, každá tá skladba má niečo svoje a každá /takmer/ je absolútne bezkonkurenčná.
OdpovedaťOdstrániťDee
bungie znamena v slovencine bungie xDD
OdpovedaťOdstrániťtraintekk - no ja som ozaj cakal ze dostanem nejaky preklad a ono nic :)
OdpovedaťOdstrániť