117 Podcast Epizóda 8
V poradí už ôsma epizóda nášho podcastu je prvá zo série, ktorá bude rozoberať jednotlivé diely Halo série. Táto epizóda je teda zameraná na prvopočiatok všetkého, to jest Halo Combat Evolved. Čo to z príbehu, levelov, dizajnu, a ďalších vecí týkajúcich sa tohto prelomového kúsku. Nechýbajú samozrejme novinky zo sveta Halo z posledného týždňa. Podcastu sa zúčastnili Hemlax, Nanashi, Sellera a Emzo.
Link na stiahnutie (pravým a uložiť ako)
Bioshock je pekna p.covina... no a v black ops...aw tam se mi libil ten konec te hry no... xD ty vole jak ja se dycky nasmeju kdyz vas posloucham xD uuu vyslovuje se to Trejntek xD aww :) :D
OdpovedaťOdstrániťjaj ospravedlnujem sa , nabuduce to uz poviem spravne :)
OdpovedaťOdstrániťDle wikipedie:
OdpovedaťOdstrániťSandbox (video game editor) = a game level editor
Sandbox game = a genre or mode of some games for open-ended, nonlinear play
Takze defakto Halo neni klasicka sandboxova hra, jelikoz ma linearni hrani... Sice muzes obcas jit jinou cestou ale vetsinou hrajes linearne a resis veci v urcitem poradi..
Halo CE > Dátum vydania: 30. September 2003
OdpovedaťOdstrániť- dobijateľny štít
- pouzivanie mašinerie
- loadout - 2 zbrane + granaty
- otvorene bojisko ("takmer sandboxový gameplay" podľa komentara vyššie)
C&C Renegade > Dátum vydania: 27. Február 2002
- použivanie mašinerie
- otvorene bojisko ("takmer sandboxový gameplay")
Battlefield 1942 > Dátum vydania: 12. September 2002
- loadout 2 zbrane + granaty
- použivanie mašinerie
- otvorene bojisko ("plne sandboxový gameplay")
Ziadnemena
Medal of honor allied assault > Dátum vydania:23. Január 2002
OdpovedaťOdstrániť- niesom si isty ale to bola prva 3D FPS aspon čo ja pametam kde boli v loadoute iba dve zbrane...
Inak prvy alebo teda prva hra so šprintom/zrychlenou chôdzou nebol prvý Mario? sa mi mari ze keď si zmačkol na videohre nejake tlačitko viac krat, alebo si ho mačkal stale tak on rychlešie bežal :D
No je fakt, ze defakto sprint mel i golden axe, kdyz se tam dvakrat zmacklo tlacitko tak se figurka rozbehla.. Ale to je 2D-cko.. :D
OdpovedaťOdstrániťNo u maria to mozna taky bylo, to je fakt. Jinak souhlas: Battlefield 1942 mel dve zbrane, to si pamatuju..
Ziadnemena - Halo Combat Evolved vysiel v roku 2001....v roku 2003 vysla verzia na PC
OdpovedaťOdstrániťTakze kto bol prvy ? :)
sandbox - kaďa jedna hra, ktora ma pribeh ma do určitej miery linearny gameplay a z FPS je Halo najmenej linearne jednoznacne.
OdpovedaťOdstrániťPreco to spochybnovat ked v kazdom druhom interview pouzivolo bungie, alebo teraz 343 pojem sandbox.
Halo je síce celkom variabilná FPS, to súhlasím, ale najmenej lineárne určite nie. Kde si nechal Crysis?!
OdpovedaťOdstrániťK podcastu sa vyjadrím neskôr, ale tigrík ma poriadne nasral s tým Bioshockom, normálne som si to musel pretočiť, či je to pravda :D
Nie, srandujem, potom napíšem reakciu. Každopádne, Bioshock je výstavná skriňa videohernej zábavy o tom sa nedá ani debatovať. 24 hodín čistého úletu do sveta, ktorý urobil Levine ako hráč pre hráčov, Bioshock je poskladaná koncentrácia atmosféry a vynikajúceho gameplay-u. Už len variabilita zabíjania je neskutočná. A Hemlax, dvojku si určite zahraj, je to rovnako kvalitné, naviac hráš to úplne s iného pohľadu. A ten pocit, keď budeš chrániť malú sestričku a nosiť ju na rukách,....čo ti budem hovoriť, to sa musí zažiť.
Patrik.
No patri k tem mene linearnim, nicmene co se tyka FPS, tak sandbox je treba naprosto jednoznacne: Operation Flashpoint
OdpovedaťOdstrániťNehadam sa, datumy vydania mam z abcgames.sk (tušim ze tam nemaju konzolove hry uvedene), ty ale to je aky fail prerabať hru na inu platformu 2 roky ne? pol roka chapem ale dva...
OdpovedaťOdstrániťziadnamena - hej bol to trocha fail...a este vacsi Halo 2 PC, lebo sa dal pustit iba na Viste
OdpovedaťOdstrániťdee - Na pc nehravam prilis a konzolovy Crysis som si nekupil. Z hier co som hral je Halo jednoznacne "najsandboxovejsia" fps a Crysis 2 jednoznacne take moznosti a rozlahle levely neponuka. Ina hra ktora ma take rozlahle a otvorene levely ako Halo 1,3 a ponuka hracovi moznost sa s prostredim a nepriatelmi naozaj vyhrat ma veru nenapada
Hemlax : v pohode xD
OdpovedaťOdstrániťpride mi smesne ked niekto vravi ze cod je nascriptovany a co potom halo bioshock crysis a dalsie ... skor si myslis ze ide tak o pocit z dobrej hratelnosti ako o dajake scripty ... nascriptovane je proste cca vsetko ;o)
OdpovedaťOdstrániťanonym - toto tvrdenie je velky omyl :)
OdpovedaťOdstrániťale aby som bol konkrétny. Áno je každého vec čo ho baví a aký ma k hraní prístup. A je pravda aj to, že skripty sú v každej hre, no medzi tým ako sú skripty využité je obrovský rozdiel. Je rozdiel mať klasické skripty na spawn nepriateľov na určitom mieste a je rozdiel mať skript, ktorý hráčovi nedovolí robiť nič, len to ako mu to vývojári vymysleli. Niekoho oná "filmová" kampaň možno baví, aj mne sa CoD4 páčilo, ale pozerať sa na tie isté momenty x-tý krát je pre mňa absolúne nemožné, nevraviac to, že v tej hre nemám absolútne žiadnu voľnosť a musím šliapať po naskriptovanej uličke, ktorú mi pripravili autori.
OdpovedaťOdstrániťohladne tych scriptov, prejde este vela vody ked sa vymysli dajaka rozumna AI ktora bude "sama" scriptovat novo navrhnute situacie v hre... ale ked si to tak zoberies... aj ked sa pozries na taky red dead redemption tam tiez mas scripty aj ked je tam relativna volnost (mozes ist kam chces ale prides k pointeru a tam sa spusti script... je to proste len inak navrhnte riesenie na scripty ale detto suto tiez scripty) ono vobec neobhajuju CoD (to vonkoncom nie) len vravim o tom, ze system scriptov je tam ten isty ako v halo vs cod... killzone a podobne... ono skor mono ide o to co clovek o toho caka a co dostane a v pripade CoD dostanes dako ako film ktory si pozries (resp. zahras) je to vlasne podobne ako ked clovek ide kina... obcas je film horsi dakedy lepsi... ako som povedal na zaciatku treba este chvilu pockat (mozno ked pridu nove konzoly, resp. viac jadier kde jedno ci viac bude venovane len AI) ked sama AI bude riesit scripty a nove situacie a kazda hra ci segment hry bude jedinecny a mozno aj zapamatovatelny ;o)
OdpovedaťOdstrániťNo vidis a na to Ti musim rici, ze presne toto jiz halo v urcite forme dela, reaguje na okolnosti kolem sebe... A to je to co tu hemlax obhajuje... Protoze treba v COD je to porad to same, ale halo se chova uplne odlisne.. nepratele reaguji ruzne ve stejnych situacich, a v tom ja halo vyjimecne.. ;)
OdpovedaťOdstrániťselleranet - amen
OdpovedaťOdstrániťTak si to vyjasnime.
OdpovedaťOdstrániťKampaň v Halo - linearita je neodškriepiteľná. Možno pôjdeš tentokrát poza tie kamene miesto toho lesíka, ale po tejto misii je ďalšia, ktorú si nevyberieš a koniec je zakaždým rovnaký.
Halo Forge - Sandbox jak sviň. Meníš všetko od výmyslu sveta. Race, trickjump tracky, Indiana Jones run, Speedhalo, etc. etc.
Vzhľadom na tento Forge a výstavbu hry ako variabilného prostredia (mimo kampane) je Halo... (prekvapivé fanfáry) ... SANDBOX jak oblasť severojužnej Austrálie.
Emzo - ja netvrdím že Halo nieje lineárna hra. JE, ako viac menej každá hra ktorá ma príbeh. Nebavme sa teraz však o príbehu a na seba napojených misiách. Bavme sa o akcii a možnostiach.
OdpovedaťOdstrániťMožno je to môj pohľad na vec, ale premňa, a teraz sa zrejme už opakujem, je sandbox miesto, level, priestor, kde sa môžem pohrať s tým, čo mi tvorcovia hry ponúkli. Nemám vyhradený jediný spôsob ako situáciu vyriešiť, ale možností je veľa. Jasné, je to vždy o strielaní, ale mám široký arzenál, mám vozidlá, pestrú škálu rôzne reagujúcich nepriateľov, členitý terén....a to všetko vytvára oný sanbox, ktorý je pestrý a ponúka hráčovi možnosť sa kreatívne vyhra´t. Pre mňa je jednoznačne sandbox aj kampaň. Podobný editor ako v Reach nenájdeš v inej fps na xboxe a predsa sa ako sandbox označujú aj ďalšie hry.
Boh vie, ako milujem HALO, ale na Xboxe máš sanbox, v tom ponímaní, ako to vidíš ty asi 10 x väčší a to Crysis 1. Naozaj, to je neporovnateľná variabilita postupu hrou. Treba si vyskúšať.
OdpovedaťOdstrániťHalo je viacmenej hra, ktorá má linerány smer cesty, ale tá cesta je dosť široká na to, aby si hráč užil boj viac krát. Ale tu by som o sandboxe - a to bohužiaľ, pretože viem, že ťa to nahnevá - nehovoril. Halo nie je sandobox, Halo je hra, ktorá ponúka otvorenejší prístup k jednotlivým situáciám, ale pod pojmom sandbox, ako je používaný v hernom byznise to asi nebude. Môj názor, samozrejme, môžem sa mýliť. Patrik.
Môj názor už vieš, tzn Halo je sandbox. Dokonca je v Bungie (teraz v 343i) pozícia Sandbox designer a slovo sandbox, ako som to použil, používajú dokoliečka stále.
OdpovedaťOdstrániťJasným príkladom sandboxového gameplayu je pre mňa fakt, aké kvantum videí vzniká z Halo hier a teraz mám na mysli videá, ktoré sa netýkajú mulťáku a klasickej misie. Sú to spéedruny, sú to vodeá demonštrujúce rôzne skoky za pomocou ktorých sa dostaneš na netuśené miesta, sú to videá, kde ľuďia prechádzajú misie spôsobmi o ktorých sa nám ani nesnívalo, videá kde ľudia iba závodia, alebo vytvárajú rôzne nové herné modifikácie....je toho strašne moc a to všetko je pre mňa definícia toho čo uznamená sandbox. Miesto, kde má hráč veľa možností ako sa kreatívne vyhrať. To že má crysis 10 x vačšie levely na fakte nič nemení. Hra nemusí mať rozlohu GTA alebo Skyrimu aby mala sandboxový gameplay.
sandbox sem sandbox tam, je vlastne definicia sandboxu? na wikipediu kašlite tam piše hocikto hocičo.
OdpovedaťOdstrániťinak sandbox je jedna vec a sandboxový gameplay? existuje vobec taky pojem?
Moja predstava o sandboxe je doslovna premena daneho pojmu... tj.:
- mod hry s povolenym editorom, ktory moze hrač použiť hocikedy, hocikde...
Podla mňa robite z pojmu sandbox konšpiračne teorie, sandbox znamena pieskovisko (doslovne) a to asi ma nejake opodstatnenie, hraš sa v pieskovisku s vojačikmy tak zoberieš lopatku a urobiš im zakop, v sanboxe to iste... v nijakej kampani sa ten zakop ale urobiť nedá preto si myslim že neexistuje sandboxový gameplay ale iba sandbox mod... (i ked tusim ze vyšla daka hra kde sa dal meniť teren)
halo kampaň - ee
Halo forge - jasny sandbox
Trackmania - neni o čom
railroad tycoon - sandboxovy mod
Niekto si na pieskovysku stavia hrady, ja som si tam nosil osuchane anglicaky a plastovych vojacikov. Pieskovisko je taktiez len obrazna definicia. Je to zkratka miesto, kde sa clovek bavi.
OdpovedaťOdstrániťAko si povedal, presna definicia sanboxu nieje, je to siroky pojem. Sandbox ako editor, sandbox ako ortvorena hra, sandbox ako kombat system v hre. Halo jednoznacne patri do prvej, z casti do druhej a definitivne aj do tretej kategorie. Ked budem mat viac casu, skusim k tomu napisat nejaku analyzu. Ziadne vysvetlivky z wiki, ale vlastne postrehy.
jasny, ale to bude zase analyza toho jak chapes sandbox ty Hemlaxi, radim Ti dobre, vykasli se na to... Poustis se na velice tenky led... :D Ono je vzdycky nejlepsi v okamziku kdyz dojdou argumenty, pak zpochybnit zdroj... :D :) Protoze az az to zpochybnite, stejne se dostanem k zaveru, ze nektere hry jsou na 100% sandbox a nektere si na ne taknejak hraji..
OdpovedaťOdstrániťJa jsem zminoval operaci flashpoint, dokonce jsem nekde nasel ze to vyslo v roce 2001 coz se mi teda uplne nezda.. Nicmene je to davno, takze netusim. Ruku do ohne bych za to nedal...
Kazdopadne jak ctu vsechny prispevky, pak usuzuji: A neni to jedno? :D
Nema smysl se dohadovat o vyrazu, ktery herni prumysl chape rozdilne.. No... domnival jsem se, ze se tu bavime o HALO 1, takze argumentovat forgem mi prijde zcestne. A defakto typuju ze tak 50% halo 1 se odehrava v uzavrenych prostorech, coz je typicky naprosto linearni koridorovka. :D ale to je detail.
Podle Peter-a HALO 1 sandbox je, podle meho nazoru neni... Dal asi neni co resit.. :) Me osobne je to jedno, pro mou osobu je dulezity fakt, ze ta hra na svoji dobu byla prevratna a genialne zpracovana... its all... :D
Samozrejme ta analyza by bola môj nazor. Ak budem mat urcite spravim a je mi jesne ze nazor mnohych nezmenim. Ide mi o rozdelenie sanboxu do viacerych kategorii ako som to spominal, pretoze to je siroky pojem.
OdpovedaťOdstrániťDakujem že ste mi odpovedali. :D Je to dosť zaujímavé aká to musela byt pohroma ked už nebolo iného východiska ako halo. Inak opäť dobrý podcast ako vždy. :D good job
OdpovedaťOdstrániťgogo - ďakujeme, za púzitívny ohlas, keď budeš mať nejaké ďalšie otázky, určite napíš !
OdpovedaťOdstrániť